شهر شناور خودکفای ژاپنی رقیب لاین عربستان

ژاپن در حال کار بر طرح احداث یک شهر شناور خودکفا موسوم به «دوگن‌سیتی» است که میزبان ۴۰ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک شرکت ژاپنی مطرح از طرح خود برای ایجاد یک شهر شناور پرده‌برداری کرده است که میزبان تسهیلات گردشگری، پزشکی و حتی سکوی پرتاب موشک‌های فضایی خواهد بود. این شهر که شهر دوگن نامیده می‌شود، برای مقاومت در برابر افزایش سطح آب دریاها و تغییرات آب و هوایی طراحی خواهد شد.

محیط شهر دوگن چهار کیلومتر خواهد بود و ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ هزار ساکن تمام وقت را خواهد داشت. این شهر همچنین می‌تواند ۳۰ هزار گردشگر را در خود جای دهد. به گفته شرکت سازنده، فرم دایره‌ای شهر برای مقاومت در برابر شرایط جوی سخت و حتی سونامی طراحی خواهد شد.

شهر خودکفای ژاپنی رقیب لاین عربستان

دوگن‌سیتی دارای چندین بخش شامل منطقه مسکونی عمومی، یک مرکز داده زیردریایی، تأسیسات تحقیقاتی پزشکی، فضاهای سبز متعدد، امکانات تولید غذا، مدرسه، زمین‌های ورزشی، بیمارستان‌ها، استادیوم‌ها، هتل‌ها و دفاتر اداری همچنین مکان پرتاب و فرود موشک است. این شهر حدود دو میلیون لیتر آب در سال مصرف خواهد کرد که نسبتاً متوسط به نظر می‌رسد. ارقام نشان می‌دهد که ۳۲۸۸ تن زباله و هفت هزار تن غذا در این شهر تولید خواهد شد.

برآورده کردن همه این نیازها مطمئناً یک چالش بزرگ خواهد بود و جزئیات چگونگی انجام این کار نامشخص است. علاوه بر این، شرکت سازنده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ شهر شناور را به بهره‌برداری برساند. در شرایط عادی، می‌توان گفت که این شهر یک "طرح رویایی" با احتمال کم برای تحقق است، اما با توجه به اینکه عربستان سعودی ساخت‌وساز پروژه‌ای مشابه با عنوان «لاین» را آغاز کرده است، این طرح در شهر ۱۷۰ کیلومتری لاین کاملاً ممکن به نظر می‌رسد.

شهر خودکفای ژاپنی رقیب لاین عربستان

کد خبر 669431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.