سوگواری قبل از ازدواج؛ رسم عجیب عروس‌های چینی

دختران چینی در بعضی از نقاط این کشور یک ماه قبل از مراسم ازدواج خود گریه می‌کنند که در میان برخی از آن‌ها، سنت گریه کردن تا بعد از عروسی نیز ادامه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گریه کردن عروس یک ماه قبل از مراسم ازدواج یکی از معروف‌ترین رسوم مردم چین در زمان‌های قدیم به‌شمار می‌رفت که همچنان در میان بعضی از اقوام آن نظیر توجیا رایج است. عروس‌های این قوم از یک ماه قبل از مراسم ازدواج خود هر روز باید دست‌کم به مدت یک ساعت گریه کنند و این سوگواری حتی در روز عروسی آن‌ها نیز باید برگزار شود. تجربه نشان داده است که حتی عروس‌هایی که در روز ازدواج خود نمی‌توانند گریه کنند، توسط مادران خود به شدت کتک می‌خورند تا زمانی که اشک بریزند.

سوگواری قبل از ازدواج؛ رسم عجیب عروس‌های چینی

تاریخچه سوگواری قبل از ازدواج عروس‌های چینی

گزارش‌ها حاکی از پیشینه تاریخی گریه کردن عروس در روز ازدواج خود از سال‌های ۴۷۵ تا ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح است که در آن زمان شاهزاده ایالت ژو با شاهزاده ایالت یان (هر دو از ایالات قدیمی چین) ازدواج کرد و قرار بود ملکه سرزمین جدید شود. مادر شاهزاده ایالت ژو در روز عروسی او در مقابل دختر خود زانو زد، شروع به گریه کرد و از او خواست هر چه زودتر به خانه برگردد. از آن زمان به بعد، گریه کردن به یکی از بخش‌های مهم مراسم ازدواج در میان بسیاری از اقوام چینی تبدیل شد که پس از مدتی حتی در بعضی از فرهنگ‌ها رایج شد که عروس از یک ماه قبل از مراسم هر روز به مدت حداقل یک ساعت گریه کند.

دختران اقوام مختلف چین گریه کردن قبل از عروسی را از مادر و زنان اقوام خود می‌آموزند و شب عروسی با لباس عروس به سالن پذیرایی وارد می‌شوند که باید به مدت یک ساعت به شدت گریه کنند. جالب است بدانید که ۱۰ روز پس از شروع گریه کردن عروس، مادر نیز با او همراه می‌شود و آن دو با هم گریه می‌کنند. مادر بزرگ، خواهران و سایر زنان خویشاوند عروس نیز در ۱۰ روز بعد به مادر و عروس می‌پیوندند و همگی هر روز به مدت یک ساعت با یکدیگر گریه می‌کنند.

عروس اغلب همراه با گریه کردن خود، شعرها و الفاظ مرتبطی را به زبان می‌آورد که بر شدت گرایش او به گریه کردن می‌افزاید و آن‌چه این مراسم را برای مردم سایر دنیا عجیب‌تر می‌کند این‌که عروس به جای به زبان آوردن کلمات شادی برای ازدواج خود، از سوگواری و کلمات بسیار غم‌انگیز در حرف‌های خود استفاده می‌کند.

ناسزاگویی به فرد بانی ازدواج از دیگر رسوم عجیب مردم قوم توجیا در روز عروسی محسوب می‌شود که با گریه کردن عروس همراه می‌شود. البته در زمان‌های قدیم عروس حق سخن گفتن در روز ازدواج خود حین گریه کردن را نداشت و باید قبل از شروع مراسم همراه با ناسزا به بانی ازدواج خود، گریه می‌کرد و سپس وارد سالن اصلی مراسم می‌شد.

سوگواری قبل از ازدواج؛ رسم عجیب عروس‌های چینی

کد خبر 669419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.