۷ شهر برتر جهان در بهره‌گیری از داده‌های هوشمند

بوئنوس آیرس، کوردوبا، فورتالزا، موگی داس کروزس، مونته‌ویدئو، کارلس‌بد و چارلستون به عنوان هفت شهر برتر جهان در بهره‌گیری از داده‌ها برای طراحی مناطق شناخته شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح What Works Cities Certification که از سال ۲۰۱۷ اجرا می‌شود، همه ساله شهرهای برتر جهان را در بهره‌گیری از داده‌های هوشمند برای طراحی شهری مشخص می‌کند که در سال جاری، پس از بررسی وضعیت استفاده از این فناوری در شهرهایی با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در جهان، گواهینامه‌های امسال به شهرهای بوئنوس آیرس در آرژانتین، کوردوبا در آرژانتین، فورتالزا در برزیل، موگی داس کروزس در برزیل، مونته‌ویدئو در اوروگوئه، کارلس‌بد و چارلستون هر دو در ایالات متحده آمریکا اعطا شد. استعمال داده‌ها در این شهرها از جنبه‌های مختلف نظیر کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیران، تخصیص بودجه‌های شهری، بهبود ارائه خدمات، ارزیابی اثربخشی پروژه‌های شهری و تشویق شهروندان به مشارکت در طراحی شهری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که شهرهای نام‌برده بیشترین بهره را از داده‌ها برای هر یک از این جنبه‌ها می‌گیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان شروع طرح، یعنی از سال ۲۰۱۷، تاکنون ۶۲ شهر از جهان به عنوان نقاط برتر دنیا با بیشترین بهره‌گیری از داده‌های هوشمند برای طراحی شناخته شده است با این حال آن‌چه در مورد شهرهای برتر جهان در این زمینه در سال ۲۰۲۳ باعث شگفتی شده این است که شهرهای آمریکای جنوبی نیز در این لیست قرار دارد.

مدیران در هفت شهر نام‌برده توانسته‌اند با استفاده از داده‌های دیجیتالی کیفیت زندگی را برای شهروندان بهبود بخشند، ضمن اینکه ساکنان این شهرها مدعی شده‌اند که در یک سال گذشته حس برابری بیشتری را میان هم احساس کرده‌اند.

۷ شهر برتر جهان در بهره‌گیری از داده‌ها

نتایج رقابت شهرهای جهان در بهره‌گیری از داده‌های هوشمند

بر اساس استانداردهای طرح What Works Cities، شهرهایی که بین ۵۱ تا ۶۷ درصد از داده‌ها برای طراحی مناطق بهره گیرند، موفق به دریافت گواهینامه نقره‌ای می‌شوند، حال آن‌که دریافت گواهینامه طلایی در این زمینه مستلزم استفاده بین ۶۸ درصد تا ۸۴ درصد از داده‌ها برای طراحی شهری است.

بوئنوس آیرس و فورتالزا از بین سایر هفت شهر برتر جهان موفق به دریافت گواهینامه طلایی شدند، حال آن‌که به سایر شهرهای نام‌برده گواهینامه نقره‌ای اعطا شد.

مدیران بوئنوس آیرس از کاهش ۳۹ درصدی نرخ مرگ‌ومیر کودکان به‌واسطه تجزیه و تحلیل داده‌های مراقبت سلامت مربوط به زنان باردار و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها خبر دادند و این در حالی است که برنامه‌ریزان فورتالزا مدعی شدند که با استفاده از رویکردهای داده-محور به کاهش ۵۷ درصدی مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی، نسبت به یک دهه گذشته، کمک کرده‌اند.

۷ شهر برتر جهان در بهره‌گیری از داده‌ها

کد خبر 669316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.