آسیا از IBA جدا می‌شود / منتظر حذف رشته بوکس از المپیک باشید

کنفدراسیون آسیایی بوکس تصمیم خود را مبنی‌بر جدایی از فدراسیون جهانی این رشته گرفته است و به این ترتیب باید شاهد حذف بوکس از المپیک نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون بوکس آسیا (ASBC) جمعه، دوم تیرماه تصمیم گرفت تا با برگزاری نشست فوق‌العاده با اعضای خود، تصمیمی مبنی‌بر جدایی از فدراسیون جهانی این رشته (IBA) بگیرد. فدراسیون آسیا تصمیم دارد تا با نظر IOC به یک فدراسیون بین‌المللی که زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک فعالیت می‌کند، بپیوندد.

IOC که روز پنجشنبه نشستی را در رابطه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار کرد، فدراسیون جهانی بوکس را به نشست خود راه نداد و اساس‌نامه IBA را نیز به رسمیت نشناخت تا به این ترتیب احتمال حذف این رشته از المپیک بیشتر از همیشه قوت گیرد.

ضمن اینکه در ماه‌های قبل که بسیاری از فدراسیون‌های جهانی ورزشکاران روس را در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرده‌اند، IBA با تصمیم «عمر کرملوف»، رئیس روسیه‌ای خود، این اقدام را محکوم کرد و بوکسورهای این کشور را در مسابقات جهانی راه داد و به رسمیت شناخت.

به گزارش ایمنا، هم‌اکنون که درگیری‌های میان IOC و IBA شدت گرفته است، فدراسیون آسیا (ASBC) تصمیم دارد از فدراسیون جهانی این رشته جدا شود و به عضویت یک فدراسیون المپیکی دیگر دربیاید. لازم به‌ذکر است مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان به میزبانی قزاقستان نیز به‌همین دلیل به تعویق افتاده است.

کد خبر 669313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.