۲۵ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران شناسایی شده‌اند / لزوم همکاری دستگاه‌ها برای ساماندهی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به آخرین آمار ۲۵ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران وجود دارد که شهرداری این کلان‌شهر تنها ظرفیت ساماندهی از پنج هزار نفر از آنها را دارد، لذا سایر نهادهای متولی نیز باید در کنار شهرداری در ساماندهی این افراد نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: به‌تازگی بازدیدی از محلات آسیب‌خیز منطقه ۱۲ را انجام دادیم اما واقعیت این است که در برخورد با آسیب، برنامه‌ای برای معتادان بهبودیافته نداریم، لذا باید به دنبال برنامه‌های عملیاتی در این زمینه باشیم و نباید به برنامه‌های تئوری فردی اکتفا کنیم.

وی افزود: در این زمینه با استفاده از مراکز و امکاناتی که وجود دارد، اقدامات لازم برای فرد آسیب‌پذیر انجام شده است اما برنامه‌ای برای پس از بهبودی و جلوگیری از ابتلای دوباره آن وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی مناسب برای پس از بهبودی وجود نداشته باشد، بدون شک هزینه‌هایی که در راه بهبود فرد آسیب‌پذیر صرف شده است، هدر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند فرد آسیب‌دیده را پس از بهبودی از ابتلای دوباره دور کند، برنامه‌های عملیاتی در حوزه اقتصاد و معیشت است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی در ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی لازم و کافی داشته باشند زیرا این اقدام می‌تواند مانع بازگشت فرد به اعتیاد شود.

نجفی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری و سازمان خدمات اجتماعی اقداماتی در این زمینه داشتند که شایسته تقدیر است اما شهرداری تنها متولی این موضوع نیست.

وی ادامه داد: با توجه به آخرین آمار ۲۵ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران وجود دارد که شهرداری تهران تنها ظرفیت ساماندهی از پنج هزار نفر از آنها را دارد، لذا سایر نهادهای متولی نیز باید در کنار شهرداری در ساماندهی این افراد نقش داشته باشند.

کد خبر 669308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.