اصناف نقشی در گران‌فروشی کالا ندارند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در روز ملی اصناف گفت: اصناف نقشی در گران‌فروشی ندارند و اگر التهاب در بازار ایجاد شود، متضرر اصلی واحدهای صنفی هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدمهدی برادران» در آئین بزرگداشت روز ملی اصناف در جمع اصناف و بازاریان با تبریک روز ملی اصناف و بازاریان و با بیان اینکه اصناف نقش تکمیلی در فرایند جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اظهار کرد: اصناف با توجه به همه مشکلات، بهترین همکاری را با مجموعه نظام و دولت دارند و این نشان از میهن دوستی و دوراندیشی بزرگان و دست اندرکاران اصناف دارد.

وی افزود: اتاق اصناف ایران با ظرفیت ۴۰۱ اتاق، هفت‌هزار و ۵۰۰ اتحادیه صنفی و بیش از هفت میلیون شاغل در مجموعه صنفی، توان بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه تولید کشور دارد و به واقع تعداد واحدهای صنفی در کشور بیش از تعداد کارخانجات است و حل مطالبات و مشکلات اصناف باید در اولویت قرار بگیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اضافه‌کرد: با وجود همه مشکلات در کشور اصناف یک پایگاه مردمی در کنار نظام و انقلاب بوده‌اند و در حال حاضر شش هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی در کشور فعالیت می‌کنند که حل مشکلات این واحدها همیشه مدنظر وزارت صمت بوده است.

برادران افزود: اصناف نقشی در گران‌فروشی ندارند و اگر التهاب در بازار وجود دارد، متضرر اصلی واحدهای صنفی هستند. موضوع نظارت و مقابله با کالای تقلبی یکی از رسالت‌های وزارت صمت بوده و خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به نقش و جایگاه سیاسی اصناف می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری برای جامعه داشته باشد، افزود: از نظر جامعه‌شناسی اصناف به‌نوعی میانجی و واسط بین افراد از یک سو و ساختارهای سیاسی به‌ویژه دولت از سوی دیگر هستند.

معاون وزیر صمت در ادامه خاطرنشان کرد: وجود اصناف تولیدی می‌تواند به صنایع کوچک کمک کند، خصوصاً اینکه شهرک‌های صنعتی با رویکرد جدید آنکه نگاه به دانش بنیانی و تولید صنفی است و می‌تواند بستر مناسب برای این کار باشد. زنجیره تولید صنایع کوچک منجر به پایداری صنایع بزرگ می‌شود.

برادران با تاکید بر اینکه اصناف ریشه در تمدن ایران دارند، گفت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی، نام مشاغل صنفی، پسوند فامیلی‌شان است و این نشان از قدمت این مشاغل دارد و باید قدردان این مشاغل باشیم و بتوانیم مشاغل صنفی را حفظ کنیم و آنچه به ما ماهیت می‌دهد، هویت و تمدن است.

کد خبر 669196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.