این چراغ راهنمایی برای شما سبز می‌شود!

سیستم هوشمند ترافیکی در وین به راه افتاده است که با استفاده از دوربین‌ها و الگوریتم‌های رایانه‌ای، تشخیص می‌دهد چه زمانی عابر پیاده قصد عبور از خیابان را دارد و به این ترتیب چراغ را سبز می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احتمالاً برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که زمان طولانی را پشت چراغ راهنمایی‌ورانندگی در انتظار سبز شدن ایستاده‌ایم. با هدف کاهش زمان انتظار و بهبود جریان ترافیک، شهر وین اتریش سیستم چراغ‌های راهنمایی هوشمندی را راه‌اندازی کرده است که با استفاده از سنسورهای حرکتی متوجه حضور عابران پیاده می‌شود و چراغ را برای افرادی که قصد عبور از خیابان دارند، سبز می‌کند. سیستم برای تخمین قصد عابر پیاده برای عبور به یک ثانیه نیاز دارد و پس از دو ثانیه، تصمیم قابل اعتمادی اتخاذ می‌شود.

این سیستم از دوربینی استفاده می‌کند که روی هر چراغ راهنمایی‌ورانندگی با میدان دید هشت متر در پنج متر نصب شده است. همچنین این دستگاه مجهز به یک سیستم مانیتورینگ است که می‌تواند فوراً عیب‌ها را گزارش کند و با نگهداری تصاویر در دوربین، به جای پردازش آن‌ها از طریق شبکه، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را رفع کند. این سیستم نرم‌افزاری، با استفاده از مدل‌های حرکت، داده‌های ثبت‌شده و یادگیری ماشینی برای تشخیص نحوه رفتار افراد هنگام عبور از خیابان توسعه داده شده است.

چنین سیستم‌های هوشمندی نه‌تنها برای عابران پیاده مفید است بلکه می‌تواند با اجازه دادن به عبور افراد در زمان‌های مختلف از میزان معطلی سایر خودروها در پشت چراغ قرمزهای غیرضروری نیز بکاهد.

کد خبر 669187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.