آمادگی شهرداری اصفهان جهت صدور مجوز کاربری‌های مناسب برای خانه‌های تاریخی

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان آمادگی دارد برای حفظ خانه‌های تاریخی، مجوز کاربری‌های فرهنگی، موزه، آموزشی، گردشگری، مدیریتی و اقامتی را صادر کند.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع تبدیل خانه‌های تاریخی اصفهان به هتل و مراکز اقامتی سال‌های زیادی است که مورد تاکید مدیریت شهری اصفهان است تا اماکن تاریخی و فرهنگی احیا شود.

وی افزود: شهرداری اصفهان آمادگی دارد برای حفظ خانه‌های تاریخی، مجوز کاربری‌های فرهنگی، موزه، آموزشی، گردشگری، مدیریتی و اقامتی را صادر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خانه‌های تاریخی، به‌منظور کاربری مدیریتی مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آن‌ها ساختمان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و دفاتر مختلف حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: در یک برهه زمانی، شورای اسلامی شهر اصفهان در خانه‌ای تاریخی که در چهارباغ بالا قرار دارد، مستقر شده بود، بنابراین مشکلی وجود ندارد و در هر نقطه‌ای می‌توان خانه‌های تاریخی را مرمت کرد و به‌گونه‌ای که تخریب نشوند، دوباره مورد بهره‌برداری قرار داد.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: میراث فرهنگی نیز همکاری و هماهنگی لازم را دارد و از مرمت خانه‌های تاریخی اصفهان استقبال می‌کند تا بخش خصوصی برای این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل قبول اصفهان در حوزه گردشگری ادامه داد: ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری نصف‌جهان به لحاظ موضوعات تاریخی و تفریحی قابل قبول است اما متناسب با آن زیرساخت اقامتی وجود ندارد که با توجه به این کمبود ظرفیت، نمی‌توان به‌راحتی یک اتاق در هتل چهار یا پنج ستاره را به‌راحتی رزرو کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دولت باید برای احداث هتل تسهیلاتی مانند وام‌های کم‌بهره در نظر بگیرد تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه ترغیب شوند، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، خانه‌های تاریخی را نیز می‌توان به مراکز اقامتی تبدیل کرد که تسهیلات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 669181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.