حمایت از محصولات خلاق با نشان‌های ایرانی برای بازارهای بین‌المللی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: تا سال‌های اخیر نوشت‌افزار صرفاً حامل پیام‌های فرهنگی کشورهای مبدا وارداتی بود اما خوشبختانه در سال‌های اخیر و به مدد تلاش‌های فعالان صنعت نوشت‌افزار کشور، دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی کشور، بر ظرفیت‌های ارزش‌آفرین و بازار ساز این حوزه تاکید و اظهار کرد: حوزه نوشت‌افزار جزو آن حوزه‌های بازار ساز و پرظرفیت برای ارزش‌آفرینی است. مادامی که آموزش، یادگیری و تحصیل فرزندان کشور در جریان باشد، بازار و صنعت حوزه نوشت افزار نیز به قوت خود حرکت می‌کند، اما مهم است بتوانیم سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور قرار دهیم.

وی افزود: همگی تلاش می‌کنیم تا ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق با نام و نشان ایرانی به بازار سایر کشورها از معبر کریدورهای صادراتی، میسر شود و از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و دانش‌بنیان توانمند در حوزه محصولات فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، که قابلیت عرصه محصولات روزآمد، با کیفیت و قابل رقابت در بازار را داشته باشند، تمام قد حمایت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: کتاب، دفتر، قلم، کوله‌پشتی و غیره، جزو ملزوماتی است که در هر دوره‌ای، کمک‌کار یادگیری، رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین بوده و هست و بر همین اساس، بازار این محصولات همواره پویا و رو به جلو است.

وی با بیان این‌که رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با تولید محصولات کیفی و مبتنی بر نیاز بازار، فزاینده است ادامه داد: در کشور ما با توجه به شرایط آمایشی موجود، فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت و بازار نوشت‌افزارها وجود دارد و شرکت‌های داخلی می‌توانند با تکیه به ظرفیت‌های سرزمینی، فرهنگی، تاریخی و فناورانه، بیش‌ترین بهره را از این بازار ببرند.

وی با اشاره به نقش فرهنگی و هویت‌ساز صنایع خلاق همچون نوشت‌افزار گفت: تا سال‌های اخیر نوشت‌افزار صرفاً حامل پیام‌های فرهنگی کشورهای مبدا وارداتی بود اما خوشبختانه در سال‌های اخیر و به مدد تلاش‌های فعالان صنعت نوشت‌افزار کشور، دستاوردهای خوبی حاصل شده است و بخش قابل توجهی از نیاز بازار توسط این شرکت‌ها تولید و تامین می‌شود.

دهقانی با بیان این‌که امروز بخش عمده‌ای از نظام زنجیره ارزش صنعت نوشت‌افزار در داخل کشور تکامل یافته است ادامه داد: خوشبختانه تامین زنجیره طراحی، تولید، بسته‌بندی و توزیع توسط همین شرکت‌ها در حال انجام است. بسیاری از این شرکت‌ها، جزو شرکت‌های خلاق و برخی دانش‌بنیانی هستند که محصول را مبتنی بر روزآمدترین فناوری‌ها و بالاترین استانداردهای بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می‌کنند که حائز جذابیت‌های لازم برای مخاطبان است‌.

وی با بیان این‌که صنعت نوشت افزار داخلی موفق شده است بخش قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: به زودی با حرکت شرکت‌های توانمند به سوی توسعه محصولات و تولید مبتنی بر نیاز بازار، بخش باقی مانده از بازار نیز در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می‌گیرد.

کد خبر 669139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.