آخرین اخبار از جنگ میان گروه واگنر و ارتش روسیه
گروه واگنر ارتش روسیه

گروه واگنر که به عنوان یک شرکت نظامی خصوصی به‌طور غیررسمی فعالیت های نظامی دارد، ادعا می‌کند در زمینه‌هایی مانند آموزش نظامی، امنیت، حفاظت از تأسیسات نفتی، حمل و نقل فعال است؛ اما این گروه شب گذشته با ارتش ملی روسیه وارد جنگ شده و امنیت و آرامش در کشور روسیه را برهم زده است.

دانلود صوت

گروه نظامی واگنر چیست؟

در سال‌های اخیر، گروهی به نام "شورشی‌های واگنر" شکل گرفته است که به‌طور غیررسمی به عنوان یک شرکت نظامی خصوصی فعالیت می‌کند. این گروه ادعا می‌کند در زمینه‌هایی مانند آموزش نظامی، امنیت، حفاظت از تأسیسات نفتی، حمل و نقل، و حتی مشاوره در زمینه‌های نظامی فعالیت می‌کند. گروه واگنر در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و به نام یکی از رهبرانش، دیمیتری واگنر، نامگذاری شده است.

گزارش‌هایی نشان می‌دهد که گروه واگنر از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک نیروی نظامی خصوصی در جنگ داخلی سوریه و اوکراین فعالیت کرده‌اند و در بعضی موارد با نیروهای روسیه همکاری کرده‌اند؛ اما با این حال دولت روسیه همیشه هرگونه وابستگی به گروه واگنر را رد کرده است.

گروه واگنر به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در مناطقی که در آن‌ها فعالیت می‌کنند، از جمله سوریه، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی و اوکراین، شناخته شده است.

جنایات گروه واگنر شامل قتل‌های عام، تجاوز به زنان و کودکان، شکنجه و اعدام‌های خارج از چارچوب قانونی است. به علاوه گزارش‌هایی نشان می‌دهد که این گروه در برخی مناطق به عنوان یک گروه تروریستی عمل کرده و به طور نامشروع و بدون هیچ‌گونه دلیل قانونی، به مردم محلی و دیگر گروه‌های نظامی حمله کرده‌اند.

همچنین بخوانید؛ در جنوب روسیه چه می‌گذرد؟

همچنین بخوانید؛ پوتین: شاهد خیانت داخلی در کشور هستیم

آخرین اخبار از درگیری‌ها بین ارتش ملی روسیه و گروه واگنر چیست؟

طبق فیلم‌های منتشر شده، گروه واگنر توسط نیروهای هوایی روسیه بمباران شدند.

ولادیمیر پوتین درباره نیروهای شورشی واگنر گفته: این گروه مرتکب خیانت به کشور شده‌اند. پوتین هشدار داد که نیروهای واگنر نباید به ماجراجویی‌های جنایت‌کارانه تسلیم شوند. او همچنین اعلام کرد که همه کسانی که مسیر خیانت را در پیش گرفته‌اند، مجازات خواهند شد؛ نیروهای واگنر به دنبال سوق دادن روسیه به سمت جنگ داخلی هستند و می‌خواهند این کشور را به شورش فرا ببرند. پوتین با انتشار این بیانیه به نیروهای واگنر هشدار داده است که هر گونه تلاش برای ضربه به امنیت و استقرار آرامش در روسیه متوقف و همه کسانی که در این کار دست دارند، مجازات خواهند شد.

ارتش روسیه یکی از بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان است. با بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ عضو فعال و ۲.۲۰۰.۰۰۰ نیروی نظامی احتیاطی، این ارتش به عنوان پرقدرت‌ترین نیروی نظامی در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

دانلود فیلم بمباران شدن گروه واگنر

کد خبر 669096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    عجب