بهره‌مندی بیش از ۲۵۰ مددجوی اصفهانی از خدمات رایگان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از بهره‌مندی بیش از ۲۵۰ مددجوی اصفهانی از خدمات رایگان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

جواد کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، زمینه دسترسی آسان قشر محروم به خدمات قضائی را فراهم کرده است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه معافیت مددجویان از پرداخت تمام تعرفه‌های خدمات قضائی در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از سال ۹۹ به امضای کمیته امداد و این کانون رسیده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۲۵۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سه ماهه ابتدایی سال جاری از خدمات رایگان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی افزود: در این تفاهم‌نامه، مددجویان از پرداخت تمام تعرفه‌های خدمات قضائی معاف هستند و هیچ پرداختی بابت دریافت خدمات خود از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نخواهند داشت.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه رسالت اجتماعی کانون برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: ارائه و پیگیری دادخواست بدوی، امکان ارائه دعاوی اعتراضی از جمله تجدید نظرخواهی، واخواهی، اعتراض به قرار دادسرا، فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی مدنی، اعتراض ثالث، ارائه و پیگیری شکوائیه، اظهارنامه، واخواست، لایحه و دعاوی حقوقی کیفری، تجدیدنظرخواهی و واخواهی شورای حل اختلاف، اعاده دادرسی کیفری، دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، امکان ارسال لایحه به مرجع قضائی، ویژگی‌هایی است که در مجموع خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضائی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات این دفاتر، در کاهش اطاله دادرسی نقش مهمی دارد، فرآیندها را تسریع می‌بخشد و به واسطه اینکه در هر ساعت از شبانه‌روز در دسترس است، منجر به سرعت‌دهی در امور می‌شود.

کد خبر 669079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.