آشتی مردم با حوزه تئاتر چگونه محقق می‌شود؟

کارگردان تئاتر راهکارهای محقق شدن آشتی مردم با حوزه تئاتر را تشریح کرد.

پویان امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ضروری خواندن افزایش حمایت از آثار نمایشی اظهار کرد: هنرمندان طی سه سال شیوع بیماری کرونا، بیشترین ضربه را متحمل شدند، پس حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان نمایشی هم در بخش تئاتر صحنه‌ای و هم تئاتر خیابانی منجر به کشاندن مخاطبان در سالن و آشتی دادن مردم با تئاتر خواهد شد.

وی افزود: تمام هنرمندان انتظار دارند با توجه به تورم موجود، دریافتی گروه‌های نمایشی نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

کارگردان تئاتر تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف در عرصه تئاتر طی سال گذشته، کاهش آمار نمایش‌های حمایت‌شده به دلیل سیاست‌گذاری‌ها و وضعیت اجتماعی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با افزایش حمایت مسئولان ارشاد، حوزه هنری و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان اتفاق‌های خوبی در عرصه تئاتر اصفهان طی سال جاری رقم بخورد.

امامی ادامه داد: هنرمندان هم باید با حضور خود و تولید آثار مناسب به توسعه تئاتر اصفهان کمک کنند.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر همچون من، شغل اصلی و محل کسب درآمدشان تئاتر است، پس باید با تولید آثار باکیفیت‌تر و حضور پررنگ خود در عرصه تئاتر به رونق بیش از پیش تئاتر کمک کنیم.

کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه در تئاتر اصفهان نباید به‌دنبال اتفاقات بین‌المللی باشیم، اظهار کرد: همین که این چراغ روشن و حرکت تئاتر پی‌درپی باشد برای توسعه تئاتر اصفهان خوب است.

وی تصریح کرد: سال گذشته اجراهای عمومی زیادی در اصفهان نداشتیم و امسال باید این آشتی بین مخاطب و تئاتر با افزایش اجراهای عمومی صورت گیرد. تولیدکنندگان باید در تولید آثارشان با نگاه مردم همسو باشند و نیازهای آنها را پاسخ دهند.

امامی اظهار کرد: فضای اقتصادی باید برای مردم نیز فراهم باشد و با توجه به اینکه اصفهان مخاطب تئاتر دارد، پس باید تولیدکنندگان باید با نظرسنجی از مخاطبان آثارشان را تولید کنند تا تئاتر بیش از پیش در اصفهان رونق گیرد.

کد خبر 669069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.