عجیب‌ترین سنت‌های جشن تولد در دنیا

مردم در بسیاری از نقاط دنیا، تولد عزیزان خود را با اعتقادات مختلف خود، به‌طور متفاوتی جشن می‌گیرند که بعضی از آیین آن‌ها باعث شگفتی مردم سایر نقاط جهان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک تولد هر فرد روز بزرگی برای او به‌شمار می‌رود که مایل است به بهترین شکل ممکن آن را تجربه کند. در اغلب شهرهای جهان، جشن تولد افراد با کیک و شمع‌هایی به تعداد عدد سن او همراه است، حال این‌که در بسیاری از شهرهای دیگر جهان، مردم به جای جشن گرفتن وظایف سنگینی را به فرد متولد شده متحول می‌کنند تا سازگاری او را با سختی‌های احتمالی پیش روی زندگی افزایش دهند. جالب است بدانید که در بعضی از شهرهای دنیا، تولد کودکان با هدف آرزوهای بزرگ برای آن‌ها با ترساندن افراد متولد شده همراه است. در ادامه به معرفی عجیب‌ترین سنت‌های مختلف تولد در شهرهای مختلف جهان می‌پردازیم که می‌تواند باعث شگفتی مردم سایر نقاط دنیا شود.

پاشیدن آرد به صورت شخص متولدشده در شهرهای کارائیب

بسیاری از مردم کارائیب، به‌ویژه ساکنان جامائیکا در روز تولد عزیزان خود با دوستان گرد هم می‌آیند و به صورت فرد متولد شده مقدار بسیار زیادی آرد می‌پاشند و بر این باور هستند که این کار برای فرد مورد نظر سعادت را در سال پیش رو به ارمغان می‌آورد. بدترین حالت ممکن زمانی اتفاق می‌افتد که افراد حاضر در جشن تولد تصمیم می‌گیرند فرد متولدشده را ابتدا به‌طور کامل خیس کنند و سپس او را در آرد بغلتانند که به دنبال آن، حمام کردن فرد بسیار مشکل می‌شود.

عجیب‌ترین آیین تولد در دنیا

کشیدن گوش افراد در مجارستان

مردم مجارستان برای ابراز آرزوی خوشبختی و سلامتی برای فرد متولد شده، لاله‌های گوش او را در روز تولد او می‌کشند و سپس به دنیا آمدن وی را تبریک می‌گویند. این رویداد اغلب قبل از باز کردن هدایای تولد انجام می‌شود و با نواختن یک موسیقی با مفهوم «خداوند تا زمانی که لاله‌های گوش تو به قوزک‌های پایت نرسیده است، تو را زنده نگه دارد.»

برگزاری جشن ویژه مجردی در آلمان

مردم آلمان از دوران خیلی قدیم تاکنون رسم دارند مردانی را که در آستانه ۳۰ سالگی هستند و هنوز ازدواج نکرده‌اند، در روز تولد به کلیساهای محلی بفرستند تا آن‌جا را به‌طور کامل جارو بزنند و از این طریق، توانایی خود را در نظافت منازل به تصویر بکشند تا بتوانند دختران را به ازدواج با خود راضی کنند. جالب است بدانید که کودکان آلمانی در روز تولد خود نسبت به انجام هر کاری و حتی تکالیف مدرسه خود آزاد هستند و کسی نباید آن‌ها را در این زمینه مواخذه کند.

چرب کردن بینی در کانادا

یکی از معروف‌ترین سنت‌های مردم کانادا در روز تولد چرب کردن بینی فرد متولد شده است به این صورت که دوستان و نزدیکان، او را روی زمین دراز می‌کنند و به بینی او کره می‌مالند. مردم کانادا این کار را برای افزایش قدرت فرد برای رهایی از بدشانسی‌ها یا اتفاقات ناگوار احتمالی تا سال آینده انجام می‌دهند و بر این باور هستند که کره فرد را در مقابل سختی‌ها لغزان می‌کند و شرایط گریز از مشکلات را پیش روی او قرار می‌دهد.

تزئین صورت با کیک تولد برای آرزوی خوشبختی در ونزوئلا

شاید تصور این‌که بسیاری از مردم جهان صورت فرد متولدشده را در روز تولد به‌طور کامل با خامه کیک می‌پوشانند تا خوشبختی را برای او تا یک سال آینده رقم بزنند، برای بسیاری از مردم جهان تعجب‌آور باشد، با این حال در بسیاری از شهرهای ونزوئلا رایج است. البته همه افراد حاضر در جشن تولد نمی‌توانند این کار را انجام دهند، بلکه این سنت باید توسط افراد بزرگ‌تری برگزار شود که در فرو کردن سر فرد در کیک تولد، بدون این‌که صورت شخص با شمع‌های روشن یا تازه فوت شده بسوزد، مهارت دارند.

حضور دلقک شیطانی در تولدهای سوئیس

والدین در بعضی از نقاط سوئیس عجیب‌ترین جشن تولد را برای فرزندان خود برگزار می‌کنند به این صورت که از یک دلقک با ظاهری شیطانی می‌خواهند در جشن تولد فرزندان آن‌ها حضور پیدا کنند. دلقک‌ها به ازای پولی که می‌گیرند نه‌تنها باید کودکان را به‌شدت بترسانند، بلکه باید آن‌ها را دنبال کنند و آزار دهند تا در نهایت به نشانه آرزوی خوش‌شانسی، صورت فرد متولدشده را با یک کیک بپوشانند.

عجیب‌ترین آیین تولد در دنیا

کد خبر 669041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.