راه‌اندازی ۲ نیروگاه خورشیدی در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سیاست کلان شهرداری این کلان‌شهر، دو نیروگاه خورشیدی در منطقه هفت تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی سلطان‌آقایی اظهار کرد: در فاز نخست طرح جایگزینی انرژی‌های پاک، دو نیروگاه خورشیدی در ساختمان شهرداری منطقه با ظرفیت تولید ۹۰ کیلووات ساعت برق در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به سیاست کلان و بلندمدت شهرداری اصفهان در حوزه استفاده از انرژی پاک افزود: تاکنون بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید پنل‌های خورشیدی هزینه و در سال جاری نیز هشت میلیارد تومان دیگر اعتبار برای راه‌اندازی این دو ایستگاه، تخصیص داده شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: در سال جاری منطقه هفت شهرداری اصفهان رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی در بین مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی با هدف کاهش مصرف برق و انرژی همچنین به‌روزرسانی سیستم‌های مصرفی در سطح منطقه اجرا شده و در دست اجرا است.

سلطان آقایی با اشاره به درخواست‌های شهروندان در خصوص اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی سطح بوستان‌های منطقه گفت: یکی از طرح‌های مؤثر در این حوزه، افزایش و بهینه‌سازی لوکس نوری در ۹ سایت بازی بوستان‌های سطح منطقه است که در دستور کار این منطقه قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه نخست صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در سطح کشور کسب کرده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیرو دستور و تاکید شهردار اصفهان، در یک برنامه ۱۰ ساله برق اماکنی که در اختیار شهرداری این کلان‌شهر قرار دارد، از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود که البته مردم نیز می‌توانند در حرکت به سمت تولید انرژی پاک، مشارکت داشته باشند.

کد خبر 669030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.