گرانی املاک موجب کندی روند اجرای پروژه ۲۴ متری اراک می‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اراک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود گرانی املاک واقع در مسیر پروژه ۲۴ متری پیشرفت این پروژه را با کندی مواجه کند، گفت: حداقل حدود ۴۰ ملک واقع در مسیر پروژه ۲۴ متری باید به‌طور کامل تملک و تخریب شود.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تملکات پروژه ۲۴ متری آغاز شده است اما منابع مالی موجود کفاف هزینه‌های پروژه را نمی‌دهد و این مسئله مانع افزایش سرعت این پروژه خواهد شد.

وی افزود: مسیر پروژه ۲۴ متری از جایی عبور کرده که قیمت املاک در مسیر آن بالا است، چرا که این محدوده به عنوان هسته مرکزی شهر از مناطق برخوردار محسوب می‌شود و برای تملک و تخریب بناها بودجه زیادی لازم است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اراک ادامه داد: این موضوع یکی از موانع اصلی در راه اجرای پروژه به‌شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود به دلیل کسری منابع این پروژه در جدول زمانی اعلام شده محقق نشود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اراک تصریح کرد: با توجه به گرانی املاک موجود در خط پروژه و اینکه حداقل حدود ۴۰ ملک واقع در مسیر باید به‌طور کامل تملک و تخریب شود، احتمال دارد که روند اجرای این پروژه با کندی مواجه شود، چرا که املاک دیگری نیز در مسیر پروژه قرار دارد و بخشی از آن املاک هم تخریب خواهد شد.

میرنظامی تصریح کرد: مبلغی که امسال برای تملک پلاک‌های واقع در مسیر این پروژه ۲۴ متری در نظر گرفته شده، ۴۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون چهار مورد تملک و تخریب انجام شده است و با مذاکرات انجام شده مقرر شد هفت ملک دیگر نیز تملک شود که به این ترتیب می‌توان گفت امسال تملک ۱۱ ملک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تملکات این پروژه با سرعت مطلوبی پیش رود، در متمم بودجه مبالغی را برای این منظور در نظر خواهیم گرفت تا سرعت پیشرفت پروژه افزایش پیدا کند.

کد خبر 669023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.