فقدان ثبات به تیم‌ملی والیبال ضربه زده است

کارشناس والیبال کشورمان گفت: متاسفانه هم‌اکنون در تیم ایران نبود هماهنگی به وضوح احساس می‌شود؛ شاید بتوان گفت یکی از دلایل این بی‌ثباتی نداشتن اردوی تدارکاتی و فاصله بسیار زیاد لیگ تا این رقابت‌ها است.

امیرحسین منظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در دو هفته مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ اظهار کرد: در چند بازی همچون دیدار با ژاپن و ایتالیا با ذهنیت بازنده وارد میدان شدیم و بدون تردید بازیکنان ما نباید با این تفکر به مصاف رقبای خود می‌رفتند. در مسابقه با لهستان دو ست خوب را گرفتیم اما باز هم نوسان داشتیم و در نهایت سه ست پایانی را به حریف واگذار کردیم.

وی افزود: ملی‌پوشان ایران باید باثبات بازی کنند و نبود ثبات به کسب چنین نتایجی منجر شده است. شاگردان عطایی در تقابل روز گذشته خود با آمریکا در ست اول یک نمایش مطلوب از خود ارائه دادند و پا به پای رقیب خود جلو رفتند اما در ست دوم و سوم ضعیف‌تر عمل کردند و در امتیازات ست پایانی بی‌ثبات بودند و نبود تمرکز به چشم می‌خورد.

کارشناس والیبال کشورمان با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان برابر آمریکا تصریح کرد: اینجا بحث عملکرد ضعیف یا قوی نیست و هماهنگی بیشتر مطرح است. متأسفانه هم‌اکنون در تیم ایران نبود هماهنگی به وضوح احساس می‌شود؛ شاید بتوان گفت یکی از دلایل این بی‌ثباتی نداشتن اردوی تدارکاتی و فاصله بسیار زیاد لیگ تا این رقابت‌ها است.

وجود نداشتن ثبات به تیم ملی والیبال ضربه زده است

وی ادامه داد: به طور کلی شاگردان عطایی برابر آمریکا بازی را خوب شروع کردند اما رفته‌رفته تحلیل رفتند که به همان نبود ثبات و یکنواخت بازی نکردن برمی‌گردد.

منظمی در تشریح وضعیت رقبای شاگردان عطایی خاطرنشان کرد: آمریکا یک تیم پرمهره است که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد. پس از بازی روز گذشته ملی‌پوشان با این تیم، آمار تقابل‌های دو کشور ۲۱ مرتبه شد که از این تعداد ۱۵ پیروزی متعلق به آمریکا و ۶ پیروزی برای ایران است. آمریکا با تمام قوا به مصاف ایران رفت و با توجه به میزبانی هفته آخر با هدف کسب پیروزی پا به میدان مسابقه گذاشت و به همین دلیل از تمام بازیکنان نامی خود همچون راسل و اسمیت استفاده کرد.

کارشناس والیبال ایران پیرامون وضعیت فنی تیم والیبال کشورمان مقابل ایتالیا و آمریکا تصریح کرد: عملکرد شاگردان عطایی در این دو بازی قابل قبول نبود و شاخص‌های یکنواختی را به نمایش نگذاشتند.

وی در خصوص جدال با هلند در روز آخر هفته دوم ادامه داد: هلند تیم خوبی است و برابر لهستان هم نمایش مطلوبی از خود ارائه داد و در نهایت جدال آن‌ها با نتیجه سه بر دو به پایان رسید.
بدون تردید ایران مقابل این تیم هم کار دشواری پیش رو خواهد داشت.

منظمی در خصوص اهمیت کسب پیروزی در مسابقات پیش روی تیم ملی والیبال تصریح کرد: به‌طور کلی دیدار با ایتالیا و آمریکا برای حضور تیم کشورمان در جمع هشت تیم برتر حیاتی بود اما از این پس شاگردان عطایی باید تلاش کنند رنکینگ خود را حفظ کنند و آن‌ها باید جدال‌های بعدی را با پیروزی پشت سر بگذارند که رتبه مطلوبی در رنکینگ داشته باشند.

وجود نداشتن ثبات به تیم ملی والیبال ضربه زده است

وی با اشاره به اهمیت وجود مربی خارجی افزود: من همیشه بر توانایی‌های مربی ایرانی تاکید کرده‌ام. باید چند نفر از مربیان جوان کشور را با توجه به معیارها و شاخص‌ها گلچین کنیم و برای آموزش به کشورهای پیشرو در والیبال بفرستیم تا علم مربیگری به‌روز را یاد بگیرند و از توانایی آن‌ها بهره ببریم.

کارشناس والیبال کشورمان در پایان پیرامون هزینه برای تقویت زیرساخت‌های مربیگری خاطرنشان کرد: همان هزینه‌هایی که قرار است برای مربی خارجی در نظر گرفته شود را می‌توان به مربیان داخلی اختصاص داد تا نتیجه دلخواه کسب شود. امیدوارم روزهای خوبی در انتظار والیبال کشورمان باشد و در بازی‌های پیش رو با کسب پیروزی دل مردم را شاد کنیم.

کد خبر 669007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.