آنچه درباره اختلال شخصیت مازوخیستیک باید بدانید

روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی گفت: افرادی که دچار اختلال شخصیت مازوخیستیک هستند، تمایل دارند که در رابطه‌هایی قرار گیرند که طرف مقابل آن‌ها را آزار دهد.

میترا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با توضیح اختلال شخصیت مازوخیستیک اظهار کرد: سومین اختلال شخصیتی که در آن رابطه افراد با یکدیگر با عشق آتشین اشتباه گرفته می‌شود، اختلال شخصیت مازوخیستیک است.

وی افزود: افرادی که دچار اختلال شخصیت مازوخیستیک هستند، تمایل دارند که در رابطه‌هایی قرار گیرند که طرف مقابل آن‌ها را آزار دهد.

روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی تصریح کرد: این در حالی است که رابطه‌ها به سمتی پیش می‌رود که طرف مقابل مدام به آن‌ها زور می‌گوید، باید و نباید می‌کند و آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که افراد در این روابط دستور می‌شنوند اما سکوت می‌کنند و حرفی نمی‌زنند.

وی ادامه داد: از نظر طرف مقابل، این بیماران افرادی بسیار خوب و صبور هستند و فردی که با آن‌ها در رابطه است احساس می‌کند که چقدر آن فرد مرا دوست دارد و برای من ارزش و اهمیت قائل است و هرچه می‌گویم طرف مقابلم هیچ حرفی نمی‌زند، در صورتی که این فرد دچار اختلال شخصیت است و تمایل دارد که در رابطه‌هایی قرار گیرد که آزار ببیند.

نوری ادامه داد: رابطه درست رابطه‌ای است که استقلال و فردیت دو طرف در آن حفظ شود و طرفین بر اساس بایدها و نبایدها و معیارهای خود یک رابطه را پیش نبرند و طرف مقابل را در محدودیتی قرار ندهند که اجازه نفس کشیدن نداشته باشد، زیرا در نهایت این رابطه پاتولوژیک (آسیب‌پذیر) می‌شود و ممکن است به تعادل برسد و راهکاری برای آن ابداع کنند، اما همیشه یکی از طرفین آسیب می‌زند و دیگری آسیب می‌بیند؛ به همین دلیل این نوع رابطه‌ها در ادامه زندگی به شدت آسیب‌زا است.

وی اضافه کرد: در این شرایط افراد باید به جای ادامه به دنبال راهکار و درمان باشند تا زندگی زوجی آنها نجات پیدا کند، لذا بهترین راهکار مراجعه به مشاور و شروع درمان هر دو طرف است.

کد خبر 668974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.