غرق‌شدگی ۸ نفر در کانال‌ها و رودخانه‌ها/ تداوم تلاش تیم‌های امدادی در یافتن جوان ۲۴ ساله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد حادثه در منابع آبی گزارش شده که متأسفانه منجر به غرق شدن هشت نفر جوان در کانال‌ها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و رودخانه‌ای جاری شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره هشدار خطرات شنا و غرق شدگی در منابع آبی استخرهای ذخیره آب کشاورزی مخزن و دریاچه‌های ذخیره پشت سدها، اظهار کرد: کانال‌های انتقال آب کشاورزی و رودخانه‌های جاری در مقاطع زاینده‌رود چادگان بالادست زاینده‌رود، فریدونشهر و سمیرم هشدارهای لازم اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای یافتن یک جوان ۲۴ ساله که در بیست و ششم خردادماه در رودخانه زاینده‌رود در مقطع باغ‌بهادران غرق شده همچنان ادامه دارد، افزود: طی روزهای گذشته تیم‌های غواصی شهرداری‌های باغ بهادران و شاهین‌شهر در طول مسیر عملیات انجام دادند اما هنوز موفق با یافتن شخص نشده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مقرر شد مجدد با همکاری عوامل آب منطقه‌ای، آتش نشانی، شهرداری و جمعیت هلال احمر عملیات جستجو ادامه پیدا کند و آب منطقه‌ای با کنترل دبی رودخانه و دریچه‌ها در جهت یافتن شخص اقدام کند.

وی تصریح کرد: طی ماه خرداد نیز متأسفانه دو نفر جوان ساکن استان اصفهان در رودخانه کره بس در منطقه خان‌میرزا و لردگان چهار محال و بختیاری غرق شدند که تیم‌های زمینی و غواصی از آتش نشانی و شهرداری‌های هر دو استان برای یافتن افراد مشارکت کردند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: شدت جریان آب، سردی شدید آب رودخانه ناشی از ذوب برف‌های زمستانی، حالت گردابی و بستر متغیر و وجود حفره‌های متعدد و شیب رودخانه‌ها باعث شده است که رودخانه‌های جاری خطرپذیر باشند برای شنا و نیز لغزندگی و شیب دیواره کانال‌های انتقال آب و استخرهای کشاورزی شرایط خطرزا برای شنا در این منابع آبی ایجاد کرده است.

وی گفت: با توجه به افزایش دما و حضور گردشگران در روزهای تعطیل و آخر هفته در مناطق گردشگری، آمار وقوع حوادث افزایش یافته و توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه به طور جدی از شنا در این منابع آبی خطرزا خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر و شهرداری‌های در مسیر رودخانه موظف شدند با استقرار، گشت‌زنی تیم‌های امدادی، اطلاع‌رسانی و آموزش در مسیر رودخانه‌ها و کانال‌ها به خصوص روزهای تعطیل هشدارهای لازم به افراد را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین هشدارهای ایمنی در پیشگیری از شنا در رودخانه آب ملخ سمیرم، سد زاینده رود و دهکده فرهنگی تفریحی چادگان، سدهای خمیران در شهرستان تیران و کرون، سد گلپایگان و کوچری، باغکل خوانسار، قره قاچ و حنای سمیرم سرشاخه‌های کارون در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر تاکید شده است.

کد خبر 668951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.