تحقق ۹۸ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اردبیل

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: از مبلغ بودجه مصوب شده شهرداری این شهر در سال گذشته ۹۸ درصد تحقق یافته و نسبت به ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلامت صفری امروز_ جمعه دوم تیرماه_ در نشست خبری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل برخی از لوایح پیشنهادی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به بند ۸ ماده ۸۰ قانون شورا، عملکرد و صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: از سقف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، از مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده ۹۸ درصد تحقق یافته که این میزان در ۱۰ سال گذشته شهرداری بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در بررسی این بودجه، وصولی از محل کمک‌های دولتی و یارانه‌ها ۵۵ میلیارد تومان، عوارض بر کالا و خدمات و ساخت و ساز ۳۵۸ میلیارد، کمیسیون ماده صد ۱۶۳ میلیارد، فروش اموال غیرمنقول ۴۷۴ میلیارد، ارزش افزوده و امور مالیاتی ماده ۲۳ و سایر محل‌ها قابل توجه بوده است.

صفری شورای شهر اضافه کرد: از محل بودجه محقق شده مبلغ ۵۲۱ میلیارد یعنی ۳۸ درصد هزینه جاری و مبلغ ۸۲۴ میلیارد تومان یعنی ۶۸ درصد هزینه عمرانی بوده است که این امر از نقطه قوت بودجه ۱۴۰۱ است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: اجرای چندین طرح و پروژه‌های ماندگار و بزرگ مثل پل شهید سردار سلیمانی، پل قدس، پل نیایش، خرید ماشین آلات، احداث چندین پارک، راه اندازی و تجهیز مرکز کنترل ترافیک، خرید اتوبوس، تملک زمین، پرداخت حق و حقوق ۱۹۰ نفر از بازنشسته و تبدیل وضعیت ۳۰۰ نیرو و سایر موارد از اقدامات پرحجم در این بودجه بوده است.

وی گفت: از نقاط ضعف به دست آمده می‌توان به پروژه‌های کوچک در سایه پروژه‌های بزرگ تا حدودی مورد کم توجهی و به نوعی مورد فراموشی قرار گرفته است، اشاره کرد، بنابراین باید جود پروژه‌های زخمی و نیمه کاره چندین ساله تعیین تکلیف شود.

صفری خاطرنشان کرد: از منطقه گردشگری شورابیل، مشارکت‌ها، قراردادها و از چند محل دیگر انتظار تحقق درآمد بیش از وضع موجود بوده است، که در آینده باید این وضعیت تقویت شود و موارد مربوط به مطالعات و پژوهش، تهیه طرح‌های لازم و مبلمان شهری هم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 668938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.