فوق ستاره آرژانتینی، شانس اول دریافت توپ طلا

در بسته‌ خبری ورزش این هفته ایران و جهان خبرهای مختلفی را مشاهده می‌کنید که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* سرخیو راموس از طریق اشخاص ثالث، خودش را به سویا پیشنهاد داده و می‌خواهد دوران حرفه‌ای خود را در این باشگاه به پایان برساند.

* دوچرخه‌سوار ۲۶ ساله سوئیسی پس از سانحه در دور پنجم تور سوئیس جانش را از دست داد. جینو مودر در دور پنجم مسافت ۱۹۷ کیلومتری تور سوئیس با سرعت بسیار بالایی سقوط کرد و بیهوش شد. پزشکان به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و این ورزشکار را احیا کردند. سپس این دوچرخه‌سوار ۲۶ ساله با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

* رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است و تیم‌های ملی ایران در این مسابقات غیبت دارند. فدراسیون کشتی با این توجیه که حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا دستاوردی برای ایران نخواهد داشت، فرصت کسب مدال را از برخی کشتی گیران جوانان و امید پشت خط مانده و آینده دار گرفت.

* مجله فرانس فوتبال هفته گذشته اعلام کرد مراسم اهدای توپ‌طلای ۲۰۲۳ روز دوشنبه سی‌ام اکتبر (هشتم آبان) در تئاتر دو شاتل پاریس برگزار خواهد شد. بعد از اعلام تاریخ برگزاری مراسم اهدای توپ طلا نظرسنجی‌ها درباره نامزدهای کسب این جایزه بزرگ آغاز شد. در جدیدترین نظرسنجی‌ها لیونل مسی از رقیب اصلی اش یعنی ارلینگ هالند پیشی گرفت و با کسب ۷۱ درصد آرا با قاطعیت شانس اول کسب توپ طلای ۲۰۲۳ شد.

* علی پاکدامن که با کسب ۱۱ پیروزی متوالی به فینال مسابقات آسیایی رسیده بود، برای کسب مدال طلا به مصاف جان هو کیم از کره جنوبی رفت و با برتری ۱۵ بر ۱۴ به مدال طلا دست یافت و به سال‌ها قهرمانی سابریست‌های کره‌جنوبی پایان داد. با این اوصاف ششمیربازی ایران پس از ۲۲ سال به مدال طلای آسیا در بخش انفرادی رسید. پیش از این پیمان فخری در سال ۲۰۰۱ به این مدال رسیده بود.

* در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در مالزی، رکابزنان پاراسایکلینگی کشورمان در ماده چهار هزار متر تعقیبی توانستند با ترکیب رضا رشنو و دلیر حیدرآبادی به مدال برنز دست پیدا کنند. کاروان ایران پیش از این صاحب یک مدال طلا توسط محمد گنج‌خانلو در اسکرچ بزرگسالان، یک مدال طلای دیگر توسط بهروز فرزاد در ماده یک کیلومتر انفرادی معلولان، یک برنز در بخش دونفره معلولان و یک نقره توسط پوریا یعقوبی در اسکرچ شده بود.

* تیم فوتبال بانوان ایران در پنجره بازی‌های ملی (فیفا دی) در تیرماه ۱۴۰۲ دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال بانوان روسیه برگزار خواهد کرد. به همین منظور تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان برای انجام دو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال بانوان روسیه بیست‌ویکم تیرماه به این کشور روسیه اعزام می‌شود.

* مرحله نیمه نهایی سیزدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان، عصر روز یکشنبه در شهر دوبی امارات پیگیری شد و تیم‌های آمریکا و بریتانیا به فینال راه یافتند. تیم ملی کشورمان در دیدار ماقبل فینال به مصاف بریتانیا رفت و مقابل مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها با نتیجه ۶۴ بر ۴۴ شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند.

* در چارچوب دیدار پایانی لیگ ملت‌های اروپا، دو تیم کرواسی و اسپانیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش و تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر چهار به سود اسپانیا تمام شد تا این تیم قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شود.

* ترنم شاهین زاده از اعضای تیم بسکتبال بانوان نفت آبادان بود که در مسیر شاهین شهر به اهواز و در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. وی که چند روز بیشتر به سالروز تولد ۲۲ سالگی اش باقی نمانده بود، همراه با خواهر دو قلوی خود دچار حادثه شد. خواهر او تحت معالجات پزشکی است.

* مشکل جواد نکونام برای سرمربی شدن در استقلال حل شده و او با بستن قراردادی دو ساله، به عنوان سرمربی جدید آبی‌های تهرانی شروع به کار می‌کند.

* روزنامه توتو اسپورت از ۲۰۰۳ به بعد، هر ساله جایزه معتبر "پسر طلایی" را به بهترین بازیکن جوان دنیا اهدا می‌کند و بازیکنانی مثل ارلینگ هالند و کیلیان امباپه از برنده‌های قبلی این عنوان هستند. سال گذشته هم گاوی از بارسلونا عنوان پسر طلایی را به دست آورد. اکنون توتو اسپورت فهرست ۱۰۰ نفره‌ای از نامزدهای این جایزه را منتشر کرده است که به نظر می‌رسد شانس جمال موسیالا از بایرن مونیخ، جود بلینگام از رئال مادرید و گاوی از بارسلونا از بقیه بیشتر باشد.

* شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از ۲ برد پرگل برابر تیم‌های افغانستان و قرقیزستان به فینال جام کافا راه یافته و با برتری یک گله مقابل ازبکستان، پس از ۱۵ سال صاحب جام شد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً سهمیه‌ها و برنامه دیدارهای مرحله پلی‌آف فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ را اعلام کرد. به این ترتیب کشورهای ایران و عربستان سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم (از طریق پلی‌آف) در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده‌اند. کشورهای کره جنوبی و ژاپن از منطقه شرق قاره کهن نیز همین تعداد سهمیه به دست آورده‌اند.

* تیم دراگون‌بوت بانوان آوش خلیج فارس در اولین رقابت خود در کاپ جهانی چین مدال نقره مسافت ۲۰۰۰ متر را کسب کرد. این رقابت‌ها با برگزاری مسابقات ۵۰۰ و ۲۰۰ متر در یی‌چانگ چین ادامه دارد.

* هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال، آن هم در بازی‌های ملی نتوانسته ۲۰۰ بازی برای کشورش انجام دهد که رونالدو به این رکورد رسید و توانست نامش را در کتاب گینس ثبت کند.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکیت، ورزشکاران اسکیت سرعت به مسابقات کاپ آزاد بین المللی ۲۰۲۳ ایتالیا اعزام شدند. این مسابقات از تاریخ یک لغایت چهارم تیر ماه در شهر لاکوآلا کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

* با درخواست فدراسیون بولینگ و بیلیارد و موافقت وزارت ورزش، انتخابات سوم تیرماه این فدراسیون لغو و به زمان دیگری موکول شد.

* لیونل مسی که به میامی آمریکا پیوسته، روز بیست‌ویکم جولای (سی‌ام تیر) که تیم جدیدش به مصاف کروز آزول مکزیک خواهد رفت، برای این تیم اولین بازی‌اش را انجام می‌دهد.

* ژوزه مورینیو سرمربی رم ایتالیا به دلیل رفتارش با داور انگلیسی در فینال لیگ اروپا مقابل سویا، چهار جلسه محروم شد. باشگاه ایتالیایی هم به دلیل اتفاقات این بازی با جریمه نقدی ۵۰۰۰ یورویی مواجه شد.

* میگوئل تکسیرا، مربی پرتغالی سپاهان که در ۵ فصل گذشته در کنار این تیم اصفهانی حضور داشت، به درخواست خود و به دلیل مسائل خانوادگی از سپاهان جدا شد. این مربی ارزشمند که در فصول گذشته در کنار سرمربیان سپاهان حضور داشت، به درخواست خود، همکاری‌اش را با سپاهان پایان داد.

* شاگردان عبدی در تیم ملی فوتبال نوجوانان، با شکست دو بر صفر کره جنوبی راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

کد خبر 668911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.