وزیر خارجه ایران: در گسترش روابط با امارات محدودیتی نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای اماراتی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز پنجشنبه - یکم تیر - با یکدیگر دیدار کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای ورود به وزارت امور خارجه امارات متحده عربی و پس از استقبال رسمی، دفتر یادبود این وزارتخانه را امضا کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه امارات، موضوعات اولویت دار دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، فرهنگی، علمی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که منطبق با تصمیم و اراده سیاسی رهبران دو کشور، شاهد افزایش بیش از پیش همکاریها در زمینه‌های مختلف روابط دوجانبه و منطقه‌ای باشیم.

وی افزود: ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست و در این راستا زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را خواستار شد.

همچنین مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مطرح و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار ایده تشکیل کمیته‌های مشترک تخصصی بمنظور آماده سازی اسناد لازم برای امضا در چارچوب دیدار رؤسای دو کشور و کمک به پیشبرد روابط دوجانبه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری مورد تاکید مشترک قرار گرفت.

همچنین توافق شد تیم‌های مشترک دو کشور متون اسناد اولویت دار در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را تدوین و تکمیل نموده و برای امضا در برنامه دیدار رؤسای دو کشور آماده کنند.

امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوهای دوجانبه به دعوت همتای اماراتی خود، بامداد امروز از کویت وارد فرودگاه بین‌المللی ابوظبی شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

وی بلافاصله پس از ورود به این کشور، دیداری هم با شیخ محمد بن زائد آل نهیان رئیس دولت امارات متحده عربی داشت و دعوت رسمی آیت الله رئیسی برای دیدار وی از ایران را ابلاغ کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 668890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.