دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت برگزار شد

دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت امروز ( پنجشنبه) با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیئت شطرنج استان و رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و خانه مطبوعات استان گیلان امروز _پنجشنبه یکم تیرماه_ در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

وی افزود: این مراسم، با حضور شهرهای خلاق ایران از جمله اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه به مدت دو روز (یکم و دوم تیرماه) برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در نخستین روز از دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت، رونمایی از نخستین دبیرخانه ملی شهرهای خلاق ایران که قرار است این دبیرخانه به صورت دوره‌ای چرخشی برگزار شود، افتتاح نمایشگاه شهرهای خلاق ایران و جام شطرنج شهرهای خلاق ایران به میزبانی رشت پایتخت شطرنج ایران، در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

کلنگ احداث گذرگاه خوراک رشت به زمین زده شد

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه امروز کلنگ احداث گذرگاه گردشگری خوراک رشت در بوستان ملت و زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع به زمین زده شد، تصریح کرد: این گذرگاه به منظور معرفی بهتر برند شهر خلاق خوراک رشت و با هدف جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عصر امروز نیز کارگاه علمی تخصصی هم آفرینی شهرهای خلاق ایران از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب برگزار می‌شود، گفت: فردا جمعه دوم تیرماه نیز، بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رشت به مقصد موزه میراث روستایی گیلان و نشست رسانه‌ها در برندسازی شهری با حضور مدیران عامل خانه مطبوعات کشور و شهرهای خلاق از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر در سالن کنفرانس موزه میراث روستایی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بیستم آذر ۱۳۹۴ شهر رشت مرکز استان گیلان، به طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد.

کد خبر 668871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.