خبرهای خوبی در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مردم داریم

وزیر امور خارجه ایران در پایان سفره دوره‌ای به چهار کشور حاشیه خلیج‌فارس، گفت: خبرهای خوبی درباره همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مردم داریم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان که در روز پایانی سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس در ابوظبی به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همکاری‌های ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فصل نوینی در روابط با منطقه ایجاد کرده است و ما در یکایک این کشورها موضوعات دو جانبه را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی افزود: ما در هر کدام از این کشورها در خصوص رفع موانع در خصوص همکاری‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری، همکاری‌های علمی و فناوری و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کردیم و در عین حال پیگیری توافقات رؤسای ایران با قطر و عمان را در دستور کار دو سفر اول قرار داده بودیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه در این سفر مساله دیپلماسی پارلمانی هم در دستور کارمان بود، خاطرنشان کرد: از موضوعاتی که در هر چهار کشور با مقامات عالی این کشورها مطرح کردیم، مسئله ایرانیان مقیم این کشورها است، چراکه بعضی مشکلات درباره فعالیت ایرانیان در این کشورها مانند کویت و امارات وجود دارد که اتفاق نظر داشتیم باید به سرعت از طریق تشکیل کمیسیون کنسولی این مشکلات حل و فصل شود و از ظرفیت ایرانیان در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور استفاده لازم را کرده باشیم‌.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی خلیج‌فارس، طرح تشکیل مجمع گفت‌ وگو و همکاری‌های منطقه‌ای عنوان شد و مورد استقبال چهار کشوری که به آن سفر کردیم قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ما در شهریورماه سال جاری به ابتکار دبیرکل سازمان ملل اولین نشست وزرای خارجه همسایه هشت کشور یعنی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به علاوه جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما با این چهار کشور اتفاق نظر داشتیم که ابتکار دبیرکل سازمان ملل را به فال نیک بگیریم و نسبت به برگزاری نشست سران هشت کشور حاشیه شمالی و جنوبی دریای خزر در یکی از پایتخت‌ها اقدام کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به این مهم که فرهنگی و دیپلماسی عمومی هم در جریان این سفر مورد توجه قرار گرفت، گفت: در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز خبرهای خوبی را در آینده برای مردم عزیزمان و ملت‌های چهار کشور خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 668870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.