تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی/ ۴ میلیون نفر از اصناف تعیین تکلیف شدند

مهلت ارسال و ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی صادره که از اول آبان سال گذشته تا پایان خرداد ماه بود، یک ماه دیگر یعنی تا ۳۱ تیر ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنطور که پیش از این اعلام شده بود روز سی‌ویکم خردادماه آخرین مهلت قانونی ارائه اظهارنامه یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ بوده و برای تمدید این مهلت نیاز به مصوبه قانونی از مراجع ذی‌صلاح وجود دارد.

همه صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود مشمول مقررات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند؛ بقیه مودیان مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد قانونی پایان خرداد هستند.

مهلت ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سامانه مودیان تا پایان تیر ماه تمدید شد

مهدی موحدی بکنظر با اشاره به مهلت ارسال و ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی اظهار کرد: مهلت ارسال و ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی صادره که از اول آبان سال گذشته تا پایان خرداد ماه بود، یک ماه دیگر یعنی تا ۳۱ تیر ماه سال جاری تمدید شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: با توجه به درخواست مکرر اشخاص مشمول و با توجه به مصوبه مورخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ کارگروه راهبری سامانه مودیان و اخذ مجوز لازم از مراجع ذیربط، مهلت ارسال و ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره که از اول آبان ماه ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه سال جاری تعیین شده بود، تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

تکلیف مالیاتی چهار میلیون نفر از اصناف و مشاغل مشخص شد

مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد اینکه مالیات چه تعداد از صاحبان اصناف و مشاغل مشخص شده است، گفت: تا صبح روز _چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ تکلیف بیش از چهار میلیون نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مشخص شده است که این تعداد به میزان ۹۰ درصد کل مؤدیان مالیاتی سال گذشته بوده که در قالب تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا ارائه اظهارنامه مالیات آنها تعیین تکلیف شده است.

وی در مورد اینکه چه تعداد از افراد از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کرده‌اند، افزود: ۸۰ درصد از مؤدیان در قالب تبصره ۱۰۰ و ۲۰ درصد در قالب ارائه اظهارنامه اقدام کرده‌اند.

مجموع درآمد مالیات بر اصناف و مشاغل حدود ۸ درصد کل درآمد مالیاتی کشور است اما از نظر دربرگیری تعداد مؤدیان این اصناف بیش از ۴.۵ میلیون نفر به ارائه اظهارنامه می‌پردازند. دولت در نظر گرفته است کسانی که در قالب تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند مالیات آنها مقطوع شده و به دو صورت نقدی و یا اقساطی می‌توانند بپردازند و کسانی هم که تمایل دارند می‌توانند از توافق تبصره ۱۰۰ خارج شده و اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند که در آن صورت اظهارنامه آنها به بررسی کارشناسان سازمان امور مالیاتی خواهد رسید.

خبر معافیت مالیاتی وزیر ارتباطات برای کسب و کارهای اینترنتی

عیسی زارع پور پس از جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکردند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای داخلی به سکوهای خارجی به دلیل پرداخت مالیات اظهار کرد: حتی کسانی که کسب و کار واقعی و اینترنتی دارند، آن بخش از فعالیت‌های آنها که بر پایه سکوهای داخلی صورت می‌گیرد معاف از مالیات خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی دانست.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت زمینه تولید گوشی را در داخل کشور فراهم کنیم. یک برنامه‌ای نیز طراحی شده تا از ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد برای تولید گوشی استفاده کنیم. اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین ارائه شده و در حال راه اندازی خط تولید هستند.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت‌ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است. ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل هشت میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

کد خبر 668800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.