آغاز فرایند رسیدگی به وضعیت وسایل بازی و ایمنی پارک‌های اراک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: فرایند رسیدگی به وضعیت وسایل بازی و ایمنی پارک‌های سطح شهر به‌صورت گسترده و فراگیر توسط شهرداری از چند روز پیش آغاز شده است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز فرایند رسیدگی به وضعیت وسایل بازی و ایمنی پارک‌های اراک اظهار کرد: امیدواریم با همت همکاران شهرداری تا پایان تیر ماه این عملیات به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در اراک حدود ۱۳۰ پارک وجود دارد که باید بانک اطلاعاتی این پارک‌ها تهیه و مؤلفه‌های استاندارد پارک‌ها در این بانک ثبت شود و از سوی ناظران مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: با تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر و هشدارهای معاون پیشگیری دادگستری و اداره کل استاندارد، ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان و فضای پارک‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با بسیج تمام نیروها در مناطق و سازمان سیما و منظر این مهم در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طی دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه وسایل بازی کودکان در پارک‌ها انجام شده و ست بازی نزدیک به ۵۰ پارک شهر اراک به‌طور کامل تعویض و مجهز به کف‌پوش شد که اقدامی بی‌سابقه است؛ امسال نیز شورا اعتبارات خوبی را برای تجهیز پارک‌ها به وسایل بازی ایمن و نو اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است در کنار خرید وسایل بازی دارای نشان استاندارد به هنگام نصب وسایل بازی نیز استاندارد نصب را نیز رعایت کند و حتی استانداردهای بهره برداری را نیز رعایت کند که در این زمینه باید از مشورت کارشناسان اداره کل استاندارد کمک گرفته شود.

خسروانی ادامه داد: وسایل بازی کودکان در پارک‌ها ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل غیر استاندارد و خطرآفرین در این مکان‌ها هیچ‌گونه توجیهی نخواهد داشت، لذا با فضای ایجاد شده، ایمن‌سازی فضای بازی کودکان در سطح شهر به یک مطالبات مردمی تبدیل شده است و شورا نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد و هر نوع کوتاهی در این زمینه برای ما قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هر نوع ناایمنی در فضاهای پارکی را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 668766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.