آغاز برنامه‌های دهه تولید و تجارت در سراسر کشور از امروز

ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت در اطلاعیه‌ای برنامه‌های امسال را که از اول تا دهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صمت، در اطلاعیه ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت که با محوریت وزارت صمت و با حضور تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل شده آمده است: جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن و روز اصناف نماد عینی عزم و تعامل دولت و بخش خصوصی برای تحقق شعار "ما می‌توانیم" است.

در تقویم رسمی کشور، روز یکم تیرماه به عنوان روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است؛ لذا در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در این ایام، تحت عنوان «دهه تولید و تجارت» فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های متنوعی با همکاری مجموعه وزارت صمت و تشکل‌های خصوصی به اجرا درمی‌آید.

امسال با توجه به شعار سال، تبیین صحیح دستاوردهای ارزشمند این بخش که ماحصل تلاش‌های مجدانه تولیدکنندگان، اصناف، فعالان اقتصادی و همکاران وزارت صمت در سراسر کشور است، ضروری‌تر از گذشته است و به همین مناسبت، مراسم‌های مختلفی در سراسر کشور برای تقدیر از برترین‌ها در مسیر تحقق رشد تولید برگزار می‌شود.

تولید در بخش صنعت و معدن، حوزه‌ای فرابخشی است که نیازمند کمک و تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی است و حضور مقامات کشور، وزرای مختلف، معاونان رئیس‌جمهور، حوزه‌های پولی و بانکی، نمایندگان مجلس و تشکل‌ها نشانی از عزم همه‌جانبه تمام بخش‌ها برای رشد تولید در سال جاری است.

رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه‌های دهه تولید و تجارت، امیدآفرینی و ارتقای انگیزه در مردم و ذینفعان این حوزه بوده و مشارکت همه نقش‌آفرینان این عرصه در برنامه‌های این دهه را می‌طلبد.

تجلیل از یک سال تلاش و کار فعالان تولید و صنعت و معدن و اصناف در روزی به نام اصناف و روزی به اسم صنعت و معدن و در دهه تولید و تجارت رقم می‌خورد.

مروری بر دستاوردهای سال گذشته و برنامه‌های آتی بخش صمت، تجلیل از واحدهای نمونه و چهره‌های شاخص و پیشکسوت صنعتی و معدنی، معرفی کسانی که قدم‌های مؤثری برای تولید و صنعت و معدن کشور برداشته‌اند و نیز تقدیر از چند طرح برتر، شهرک صنعتی و خوشه صنعتی از جمله برنامه‌های مراسم روز صنعت و معدن است.

در اطلاعیه ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت، عناوین ۱۰ روز این مراسم به شرح زیر اعلام شده است:

۱ تیرماه: روز اصناف

۲ تیرماه: روز تشکل‌ها

۳ تیرماه: روز تجارت و خدمات

۴ تیرماه: روز رسانه

۵ تیرماه: روز زیرساخت

۶ تیرماه: روز صادرات

۷ تیرماه: روز حمایت قضائی از تولید

۸ تیرماه: روز تولید

۹ تیرماه: روز معدن

۱۰ تیرماه: روز صنعت و معدن

کد خبر 668756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.