هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

حالا که سرخیو بوسکتس از بارسلونا جدا شده، آبی‌ اناری‌ها حتما باید جانشینی برای اسطوره خود جذب کنند و این حرکت احتمالاً برای ادامه پیشرفت تیم ژاوی در فصل آینده کلیدی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخیو بوسکتس همیشه قصد داشت بارسلونا را با خاطره‌ای خوش و در اوج ترک کند. اسطوره کاتالان، اکنون ۳۶ سال سن دارد و با قهرمانی برای نهمین بار در لالیگا طی فصل ۲۰۲۲-۲۳، اکنون می‌تواند نیوکمپ را با آخرین مدال ترک کند.

اما جدایی او، همانطور که انتظار می‌رفت همچنان بارسا را با مشکل مواجه می‌کند. بوسکتس در واقع غیر قابل جانشین است. او ستاره‌ای است که هر تیمی آرزوی آن را دارد، ستاره‌ای فوق‌العاده که در پست شماره ۶ بازی می‌کند. هیچکس شبیه او نیست، اما چند اصل اساسی در بازی سرخیو وجود دارد: بوسکتس هوشیاری عالی دارد، پاسوری تأثیرگذار در میانه میدان است و می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای بازی را با تکل‌ها و خطاهای تاکتیکی از جریان بیاندازد. این، ترکیبی از مهارت‌ها است.

این بدان معنا نیست که هیچ گزینه‌ای برای جایگزینی او وجود ندارد. بلوگرانا مقداری پول برای خرید کردن خواهد داشت و لیستی از بازیکنان وجود دارند که می‌توانند جایگزین بوسکتس شوند.

خبر بد این است که به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های اصلی اکنون از لیست خارج شده است. بارسلونا مدتی است که روبن نوس را زیر نظر دارد اما حالا هافبک ولوز در آستانه امضای قرارداد با الهلال عربستان است. این باعث می‌شود که بلوگرانا مجبور به جستجوی هافبک‌های دیگری باشد، بنابراین بارسلونا چه کسی را می‌تواند برای جایگزینی یکی از اسطوره‌های باشگاه خود هدف قرار دهد.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

مارتین زوبیمندی (رئال سوسیداد)

بارسلونا تنها باشگاهی نیست که به زوبیمندی علاقه دارد، به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. او جایگزینی مشابه برای بوسکتس نیست، اما مهارت مشابهی با ستاره سابق دارد.

او در خط هافبک دفاعی قرار می‌گیرد تا ضد حملات حریف را خنثی کند و توپ را با دقت خاصی حرکت دهد. این مرد همچنین برای بازیسازی، همواره بهترین تصمیم را می‌گیرد و اغلب تحت فشار، با ظرافت خاصی کار می‌کند.

البته مارتین صفات دیگری نیز دارد. زوبیمندی در فضای بین خطوط حرکت می‌کند و می‌تواند برای یافتن بهترین نقطه تحت فشار حریف، تلاش کند، نوعی حرکت محوری، که بوسکتس استاد انجامش بود. هافبک دفاعی با اعتماد به نفس، و دارای فیزیکی فوق‌العاده است، که در صورت لزوم می‌توان روی او حساب کرد. سوسیداد نمی‌خواهد ستاره‌اش را بفروشد و البته می‌تواند برای فروشش، پول زیادی طلب کند. اینکه آیا بارسلونا واقعاً می‌تواند او را بخرد، باید منتظر ماند و دید، اما مارتین، بهترین جایگزین بوسکتس در بازار فعلی است.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

سوفیان امرابات (فیورنتینا)

اگر بارسلونا واقعاً نیازی به بازیکنی برای گلزنی نداشته باشد، باید چه کرد؟ اگر آنها دنبال بازیکنی باشند که در دفع توپ‌ها به کارشان بیاد، بدون شک بهترین گزینه سوفیان امرابات است. این بازیکن مراکشی با انجام بازی‌های درخشان در جام‌جهانی ۲۰۲۲، نامی برای خود دست و پا کرد و اکنون توسط تیم‌های بزرگ اروپایی زیر نظر گرفته شده است.

اما او ممکن است در بارسلونا بهتر هم عمل کند. امرابات هافبک سرسختی به نظر می‌رسد که می‌تواند با زمان‌بندی درست، کارها را پیش ببرد، اما کیفیت هجومی او نیز دست کم گرفته شده است. امرابات یک پاسور رو به جلو و فوق‌العاده بوده که دوست دارد توپ را به هر دو جناح ارسال کند. این آپشن می‌تواند برای تنوع حملات بارسا مفید باشد.

او بازیکنی متفاوت نسبت به بوسکتس است، اما اگر به درستی به کار گرفته شود، می‌تواند به همان اندازه مفید باشد.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

مارسلو بروزوویچ (اینتر)

ظاهراً بارسلونا به عنوان یکی از علاقه‌مندان بروزوویچ، نامش سر زبان‌ها افتاده است. این ستاره کروات، می‌تواند به عنوان یک هافبک دفاعی هجومی بازی کند، بنابراین تطبیق‌پذیری بروزوویچ او را به یک مهره‌ای مناسب برای بلوگرانا تبدیل می‌کند.

بروزوویچ شاید از نظر تکنیکی بیشتر از برخی از گزینه‌های دیگر کارایی داشته باشد و مطمئناً 'DNA' بارسا را در سبک بازی خود دارد.

بروزوویچ ممکن است ۳۰ ساله باشد، اما در سال‌های اخیر، موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. او در دو دوره جام‌جهانی، برای کرواسی نقش مهمی ایفا کرد و امسال نیز در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت. بارسلونا به تعدادی مهره باتجربه نیاز دارد تا در کنار جوانان پرشمار، تیمی آماده را راهی فصل بعد رقابت‌های اروپا کند و بروزوویچ می‌تواند یکی از آنها باشد.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

جاشوا کیمیخ (بایرن مونیخ)

به نظر می‌رسد همه در حال حاضر برای جدایی از بایرن آماده هستند. تغییرات در هیئت مدیره، مذاکرات برای بستن قراردادهای جدید متوقف کرده و همین می‌تواند نگاه باواریایی‌ها به نقل و انتقالات را تغییر دهد. کیمیخ از جمله نام‌هایی بوده است که در بحث نقل و انتقالات به ندرت نامش دیده می‌شود. ژاوی پا را فراتر گذاشته و علناً اذعان کرده است: "او بازیکن فوق‌العاده‌ای است که جریان را به طرز خارق‌العاده‌ای درک و عوض می‌کند. اگر شرایط گفتگو مهیا باشد، مذاکره با بایرن انجام خواهد شد."

درحالی که کیمیخ اعتراف کرده که روی موفقیت در بایرن متمرکز است، اظهارات سرمربی بلوگرانا نشان می‌دهد که شاید او به در این تابستان راهی نیوکمپ شود.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

برونو گیمارش (نیوکاسل)

یکی دیگر از نام‌هایی که برای جانشینی بوسکتس مطرح شده، برنو گیمارش است، به نظر می‌رسد که او برای خط هافبک بارسلونا مناسب باشد. این مرد برزیلی، همه فاکتورهای لازم را دارد و می‌تواند به عنوان بازیکن پست شماره ۶ یا ۸ بازی کند، اما او شاید برای حضور در میانه زمین بارسا ساخته شده باشد. گیمارش عاشق تکل زدن است و کل منطقه دفاعی را تحت سلطه خود در می‌آورد تا ضد حملات حریفان را خنثی کند. نیوکاسل برای فروش هافبک و ستاره خود، پول خوبی می‌خواهد. جرارد رومرو، خبرنگار نزدیک به بارسلونا گزارش داد که ممکن است او با رافینیا برزیلی مبادله شود، اتفاقی که اگر رخ بدهد، قطعاً بارسا سود برده و نیوکاسل ضرر خواهد کرد.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

ایلکای گوندوغان (منچستر سیتی)

اگر آبی اناری‌ها به دنبال یک هافبک دفاعی هستند که هیچ حمله‌ای انجام ندهد، گوندوغان راه حل خوبی نیست. او می‌تواند به عنوان بازیکن پست شماره ۶، شماره ۸ یا شماره ۱۰ بازی کند، و بهترین حالت خود را به نمایش بگذارد. به این مطلب، این واقعیت را هم اضافه کنید که مهم‌ترین عملکرد او به عنوان بازیکن پست شماره ۶، در فینال امسال لیگ قهرمانان رخ داد، جایی که حضورش در این موقعیت، برای سیتی خوب نبود و این به تصمیم پپ گواردیولا برمی‌گردد. آن شرایط اما تا حد زیادی فراموش شده که گوندوغان قبل از آن به عنوان یک بازیکن در پست شماره ۶ برای سیتی بازی کرده بود و همواره در این نقش عالی بود. او به اندازه بوسکتس یا سایر هافبک‌های اسپانیایی، فیزیکی نیست، اما غرایز و درک فضا، قطعاً در این مرد وجود دارد، و وقتی صحبت از هوش و چرخاندن توپ می‌شود، گوندوغان از همه آنها بهتر است.

هفت ستاره‌ای که بارسلونا می‌تواند به عنوان جانشین بوسکتس جذب کند

نیکو گونزالس (بارسلونا)

گونزالس فصل گذشته به صورت قرضی به والنسیا فرستاده شد و یکی از معدود ستاره‌های درخشان این باشگاه در یک فصل تاریک بود. قرارداد بلندمدت او مورد بحث قرار گرفته است، اما نیکو در بیشتر روزهای جوانی خود، بازیکن پست شماره ۶ بود و می‌توانست در کوتاه‌مدت جایگاه مناسبی داشته باشد. نیکو، چند ویژگی بارز دارد، گونزالس بیشتر از شباهت به بوسکتس، یک دریبل‌زن است این چیزی بوده که ژاوی اخیراً به آن اذعان کرده است.

کد خبر 668712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.