استفاده از حلقه‌های میانی و تسهیل‌گری دولت زمینه ساز ازدواج جوانان است

فرماندار شهرستان نایین گفت: ظرفیت و حلقه های میانی مردمی و تسهیل گری دولت زمینه ساز ازدواج جوانان در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریمی عصر امروز _چهارشنبه سی و یکم خردادماه_ در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نائین اظهار کرد: در زمینه غنی سازی اوقات فراغت، برنامه‌های ادارات بایستی مسجد محور باشد و انطباق برنامه با محوریت مسجد و به صورت محله محور صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه ارتباط گیری با جامعه هدف به منظور فراهم سازی اوقات فراغت مناسب، یک برنامه ترکیبی مجزا آماده شود تا در راستای اجرای این برنامه از ظرفیت مساجد و قرارگاه‌های محله محور و همچنین مدارس بهره مند شد.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: در پایان فصل تابستان، برنامه‌های اجرا شده در کمیته ارزیابی، رصد و پایش می‌شود تا ضمن بررسی نحوه اجرای برنامه‌ها و شناسایی نواقص احتمالی، دستگاه‌های برتر مشخص و از آنها تجلیل شود.

کریمی در ادامه با اشاره به موضوع دیگر جلسه در خصوص کمیته ساماندهی ازدواج نیز افزود: در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت و همچنین سامان دهی ازدواج باید با استفاده از ظرفیت مردم و جریان حلقه‌های میانی موضوعات را پیگیری کنیم و با مردمی سازی برنامه‌ها به اهداف خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه هر کجا که مردم وارد صحنه شدند و از ظرفیت و پتانسیل مردم استفاده شد، نتایج ارزشمندی به دست آمد، گفت: در زمینه ازدواج باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تسهیل گری توسط دولت، زمینه ازدواج جوانان فراهم شود و هشدارهای کارشناسان در خصوص پیری جمعیت و عواقب ناشی از آن را جدی گرفته شود.

فرماندار شهرستان نائین در ادامه جلسه به آمار زاد و ولد و ازدواج در دو سال اخیر در شهرستان نائین اشاره و اضافه کرد: در زمینه ولادت در سه ماهه اول امسال، ۹۰ واقعه ولادت ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ واقعه بوده و همچنین در زمینه ازدواج ۴۲ واقعه ازدواج در سه ماهه اول امسال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۱ مورد ازدواج ثبت شده بود با کاهش ۱۹ موردی ازدواج رو به رو هستیم.

کریمی افزود: در زمینه طلاق نیز در سه ماهه اول امسال ۱۳ مورد و در سه ماهه اول سال گذشته ۱۰ مورد طلاق ثبت شده است و به صورت تخمینی می‌توان عنوان کرد که جمعیت شهرستان نائین حدود ۴۰۲۵۶ نفر است و جمعیت نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲/۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد حسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین در ادامه این جلسه اظهار کرد: برخی اقدامات در حوزه امید آفرینی باعث تقویت ایمان مردم نیز خواهد شد و استقرار گروه جهادی پزشکان متخصص از اصفهان در مدرسه شهرک قائمیه و خدمت رسانی به ۲۶۰ نفر از مردم در حوزه‌های مختلف پزشکی مانند ارتوپدی، مشاوره کودک و نوجوان، پزشک عمومی، آرایشگاه، دندانپزشکی و دیگر حوزه‌ها یکی از نمونه‌های این موضوع مهم است.

به گزارش ایمنا، تشکیل کمیته‌های هنر به دبیری آموزش و پرورش، کمیته حرفه و فن به دبیری فنی و حرفه‌ای و کمیته ورزشی به دبیری ورزش و جوانان از موضوعات بررسی شده در این جلسه از ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت طرح اوقات فراغت در شهرستان نائین بود.

کد خبر 668671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.