طرح استفاده کارکنان دولت و بخش خصوصی از اتوبوس به صورت ویژه تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس در شورای هماهنگی ترافیک اصفهان مصوب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سال‌جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و به طور ویژه در خصوص مسائل حمل و نقل ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.

در حاشیه این جلسه مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن اشاره به ارائه گزارش پلیس راهور از علل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان، اظهار کرد: در نوروز و فروردین ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: اما در اردیبهشت ماه و خرداد ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات افزایش یافته است و پلیس راهور استان، عواملی مانند ورود کامیون‌ها به شهر و عدم ارسال به موقع پیامک هشدار توسط سامانه‌های هوشمند پلیس در مرکز را در افزایش تلفات ناشی از تصادفات مؤثر می‌داند.

زینلیان عنوان کرد: در این راستا مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود و ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان، ترک فعل دستگاه‌هایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این خصوص اقدام حقوقی انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین طرح ترافیک زوج و فرد به ساماندهی ترافیک شهر اصفهان در منطقه مرکزی کمک می‌کند اما این طرح با اشکالاتی همراه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: حسب تجربیاتی که در تهران و کشورهای دیگر وجود دارد تصمیم گرفته شده طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود.

دکتر زینلیان ادامه داد: در این راستا مقرر شد شهرداری اصفهان اطلاعات، مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح کلان ترافیک شهر اصفهان را فراهم و به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند.

وی با اشاره به طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان، گفت: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس نیز در جلسه مطرح و مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این طرح از هفته آینده در شهر اصفهان اجرایی می‌شود و حسب درخواست افراد اتوبوس و مینی‌بوس در سراسر مناطق شهر تردد خواهند کرد.

زینلیان خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل اصفهان بزرگ (اصفهان حومه) نیز مصوب و مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن سازوکار و زیرساخت این طرح با محوریت شهرداری اصفهان تأمین و حمل و نقل مردم بین شهرهای بزرگ اطراف اصفهان تسهیل شود.

کد خبر 668625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.