تهاتر نفت با دارو در آمریکای لاتین انجام می‌شود

وزیر نفت گفت: در کوبا با تهاتر نفت، واکسن‌ها و تجهیزات و داروهای مورد نیاز وزارت بهداشت را تأمین می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی پس از جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به آمریکای لاتین اظهار کرد: کشور ونزوئلا به علت تحریم‌های ظالمانه و رفتن نیروهای متخصص خارجی از این کشور، بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی خود را از دست داده بود که با ورود متخصصان نفت ایرانی به بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت این کشور، بخشی از این ظرفیت‌ها احیا شده است.

وی افزود: این قراردادها برای دو کشور سود دارد و شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که ونزوئلا به عنوان کشوری با تورم بالا، چگونه پرداخت‌ها را انجام می‌دهد؟ هیچ گونه پرداخت مالی بین دو کشور نداریم و تهاتر محموله‌ها را انجام می‌دهیم.

وزیر نفت تشریح کرد: نفت یا میعانات می‌دهیم در مقابل، فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در منطقه دریای کارائیب دارد و می‌توانیم آن‌ها را بفروشیم. بخش اعظمی از این محموله‌ها تسویه حساب شده است و از سوی دیگر، از سازندگان و پیمانکاران داخلی توانمند در صنعت نفت هم برای ورود به این بازارها حمایت کردیم.

اوجی ادامه داد: در این سفر قراردادهای خوبی را امضا کردیم و به حوزه پتروشیمی‌ها در ونزوئلا هم وارد شدیم که نزدیک به ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی دارد اما فقط دو میلیون تن از این ظرفیت فعال است.

وزیر نفت با اشاره به تلاش برای توسعه همکاری با کشور کوبا در حوزه انرژی گفت: در کوبا هم با تهاتر نفت، واکسن‌ها و تجهیزات و داروهای مورد نیاز وزارت بهداشت را تأمین می‌کنیم.

کد خبر 668607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.