اجرای ۷۷ پروژه عمرانی در راستای جلوگیری از آب‌گرفتگی

شهردار زنجان با بیان اینکه ۷۷ پروژه عمرانی در راستای جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح شهر اجرا شده است، گفت: مطالعات مشاور و اقدامات عمرانی به منظور هدایت آب‌های سطحی، سال گذشته انجام شد و هنگام بارش و سیل هفته گذشته نمود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ در چهارمین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلان‌شهرهای ایران که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید نگاه ویژه‌ای در سطح کشور به موضوع مدیریت بحران شود و این موضوع باید به سمت هوشمندسازی برود.

وی با اشاره به جای خالی هوشمندسازی و مدیریت بحران در سال‌های گذشته افزود: تلاش کردیم سال گذشته تجهیزات اسکان و آب‌گرفتگی را مدیریت کنیم و مطالعات جامع هدایت آب‌های سطحی و شناسایی نقاط بحران را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه ۷۷ پروژه عمرانی در راستای جلوگیری از آب‌گرفتگی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این عملیات سال گذشته و هنگام بارش و سیل هفته گذشته نمود داشت و مطالعات مشاور در هدایت آب‌های سطحی انجام شد.

فیروزفر با اشاره به مدیریت هوشمند در بحران‌ها ادامه داد: یکی از فاکتورهای مهم واکنش سریع در کشور ژاپن و در زلزله مارس ۲۰۱۱ بود که سیستم واکنش سریع ژاپن خوب نشان داد. اقدامات بزرگی در این زلزله در ۲۹ ثانیه اول اتفاق افتاد که نشان می‌دهد زیرساخت‌های لازم در این کشور اجرا شده بود.

کنترل بحران در شهر بدون توجه به سیستمی جامع ممکن نیست

وی با بیان اینکه در کشوری همچون جاکارتا مدلی که برای مدیریت شهری در پیش گرفته‌اند، براساس گزارش‌های مردمی است، اضافه کرد: در این کشور شبکه‌های اجتماعی رایج تمام اطلاعاتی که مردم انتشار می‌دهند را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانند مسیرهای سیل را شناسایی کنند.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه بدون توجه به سیستم جامع نمی‌توانیم برای کنترل بحران در شهر اقدام درستی انجام دهیم، تصریح کرد: لازم است شاخص‌های شهرها در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بحران سطح‌بندی شود تا در یک بازه زمانی به یک سطح از مدیریت بحران برسیم.

در ادامه جهانی، معاون مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در یک دوره تاریخی ۱۰۰ ساله در شرف صدامین سال شکل‌گیری مدیریت بحران هستیم، تاکید کرد: سیل کرمان و خراسان منجر به شکل‌گیری تشکل مردمی شد که نقش مدیریت مردم‌محور تجربه کشور ما و کشورهای موفق در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در حوزه بحران به کار بردن کلمات، بدون توجه به بار معانی آن نتایج درستی به دنبال نخواهد داشت، گفت: ۵۶ مخاطره طبیعی وجود دارد که همه آنها قابل شناسایی نیست، در ادبیات بحران به هم‌اندیشی و اجماع نیاز داریم و در ادبیات رفتاری در حوزه بحران نیز باید به‌درستی عمل کنیم.

شهردار زنجان با اشاره به نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران افزود: پس از انقلاب با ابلاغ سیاست‌ها و سند راهبرد ملی، ساختار مدیریت بحران کشور شکل گرفت.

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مدیریت بحران باید به آموزش‌هایی اختصاص پیدا کند که در مدیریت بحران به آنها نیاز داریم، اظهار کرد: به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی آینده باید از همین امروز مردم را آماده کنیم.

وی ادامه داد: نیاز داریم فرماندهی مدیریت بحران را در مکانی مستقر کنیم تا بتوانیم در بحران‌های احتمالی، شهر را مدیریت کنیم.

به گزارش ایمنا، چهارمین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

کد خبر 668554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.