افزایش طول عمر بهره‌برداری از پل آذر

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل آذر و مرمت پایه‌های آن به‌منظور افزایش طول عمر بهره‌برداری و ارتقای ایمنی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، علی رضی‌زاده اظهار کرد: درزهای انبساطی قدیمی و فرسوده پل آذر با جدیدترین نوع درزهای انبساطی و مطابق با استانداردهای روز در دنیا تعویض شد.

وی با اشاره به مرمت و اصلاح فونداسیون پایه‌ها و تیرهای پل آذر که در طول مدت زمان بهره‌برداری دچار آسیب شده بود، افزود: به‌منظور افزایش طول عمر بهره‌برداری، ارتقای ایمنی و جلوگیری از آسیب به خودروهای شهروندان، مقاوم‌سازی، پیشگیری از ورود آسیب به پل، پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل آذر و مرمت پایه‌های آن در بودجه امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن از اوایل سال آغاز شد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از چالش‌های اجرای این پروژه ترافیک سنگین در طول روز بود که مجوز کار به صورت محدود صرفاً در ساعات شب توسط پلیس راهور صادر شد، به همین جهت با استقرار دو اکیپ عملیاتی، پروژه در سریع‌ترین حالت ممکن پیشرفت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد پروژه درزهای انبساطی قدیمی که از نوع شانه‌ای بوده و در طول مدت زمان بهره‌برداری دچار فرسودگی و آسیب شده بود، جمع آوری و بتن فرسوده دو طرف محل نصب درز انبساطی مجموعاً به عرض ۸۵ سانتی‌متر و تا عمق حداقل ۱۵ سانتی‌متر تخریب و بقیه مراحل اجرا انجام شد.

افزایش طول عمر بهره‌برداری از پل آذر

رضی‌زاده اظهار کرد: مراحل اجرا شامل تسطیح کردن کف پاشنه درز، تخلیه کامل درز انبساطی مابین عرشه‌های مجاور درز از مواد زائد و صلب، تمیزکاری با باد کمپرسور، مونتاژ و نصب شبکه میل‌گرد تقویتی لبه‌های دو طرف درز، سوراخ کاری، تمیزکاری سوراخ‌ها با باد کمپرسور و کاشت میل‌گردهای عصایی با چسب اپوکسی دو جزئی جهت درگیری شبکه میل‌گرد با دال بتنی عرشه پل، نصب یونولیت در درز و مونتاژ صفحات الاستومری، گروت‌ریزی، نشانه‌گذاری محل کاشت بولت‌های صفحات الاستومتری، دمونتاژ صفحات الاستومری، تخلیه یونولیت از داخل درز، سوراخ کاری محل کاشت بولت صفحات الاستومری، تمیزکاری سوراخ‌ها با باد کمپرسور، کاشت بولت ها با چسب اپوکسی دو جزئی، اجرای چسب بر روی پاشنه دو طرف درز، نصب پرده آب بند، نصب صفحات الاستومری و گذاشتن واشر و مهره و سفت‌کردن مهره با آچار ترکمتر تا درجه ۱۰۰ نیوتن و در آخر اجرای ماستیک گرم در تمام درزهای لاستیک و بتن پاشنه برای آب‌بندی درز است.

وی اضافه کرد: حداکثر یک یا دو مرحله از مراحل اجرایی به دلیل محدودیت زمانی و ترافیکی در شب و محدودیت فنی قابلیت اجرایی داشته است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: پل آذر در مجموع دارای هفت درز شرقی و هفت درز غربی هر کدام به طول ۹ متر و در مجموع به‌طول ۱۲۶ متر است.

کد خبر 668550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.