ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی از راه مولدسازی برای ایثارگران

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از خروج این سازمان از ۲ پروژه زیان‌ده به نفع مردم و جامعه ایثارگری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، «حسین زاهدی» مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر از خروج این سازمان از ۲ پروژه زیان‌ده به نفع مردم و جامعه ایثارگری اظهار داشت: ساخت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد لرستان ۱۰ سال پیش آغاز و قرار بود ۳ ساله تمام شود، اما رها شد لذا مدتی پیش با شهرداری و مسئولان شهری خرم آباد توافق کردیم که تمام امتیاز پروژه برج‌های دوقلو در اختیار شهرداری خرم‌آباد قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان کانون دادگستری خرم‌آباد بایستی حجم کارهای انجام شده را برآورد قیمت کنند تا بر اساس آن، سازمان اقتصادی کوثر ۵۰ درصد عایدی مبلغ را در بخش سود ده و اشتغال‌آفرینی استان لرستان مانند دامپروری، کشاورزی و معادن سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر افزود: مشابه این پروژه هم در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد بود که آن نیز قریب به ۱۰ سال در مرحله گودبرداری متوقف شده است. شریک سازمان اقتصادی کوثر در آنجا سازمان املاک و مستغلات تأمین اجتماعی بوده که این پروژه نیز تعیین تکلیف و فک قرارداد آن توسط دادگاه ابلاغ شده و بایستی سازمان تأمین اجتماعی آن را تحویل بگیرد.

زاهدی با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه سازمان اقتصادی کوثر در بخش مولدسازی تصریح کرد: سال گذشته تعدادی از املاک و اراضی سازمان که سال‌های زیادی راکد و کم بازده بودند در دستور مولدسازی قرار گرفتند. مانند توسعه و تجهیز مجموعه‌های اقامتی و ورزشی استان‌های ایلام، کرمانشاه و شهر ساری. همچنین املاک راکدی در شهرهای مشهد، مازندران، شهر ری و منطقه ۱۷ تهران تماماً به نفع جامعه ایثارگری و مردم آن منطقه مولدسازی شدند.

وی افزود: در ادامه سیاست ابلاغی مولدسازی، سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی را آغاز کرد که این عدد در سال جاری به ۲۰۰۰ واحد مسکونی رسیده است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر گفت: با هماهنگی‌های لازم بین سازمان اقتصادی کوثر و وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک، شاهد احیای دوباره کارخانه راکد بتن‌ریزی پاکدشت خواهیم بود تا در حوزه صنعتی‌سازی مسکن فعال شود.

زاهدی در پایان شاخص‌های تسریع، ارتقای کیفی و ارزان‌سازی ساخت مسکن را سه رویکرد و ویژگی اصلی احیای کارخانه بتن‌ریزی پاکدشت برشمرد.

کد خبر 668538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.