سرمربی ذوب‌آهن باید هرچه زودتر معرفی شود / خطر فرونشست ورزشگاه نقش‌جهان را تهدید نمی‌کند

"اگر واقعاً قرار است قاسم حدادی‌فر به‌عنوان سرمربی در ذوب‌آهن فعالیت کند، هرچه سریع‌تر باید این مسئله نهایی شود، چرا که هرچقدر برای این تصمیم تاخیر به‌وجود بیاید و به گمانه‌زنی تبدیل و اخبار ضدونقیض مطرح شود، باشگاه، هواداران و حتی قاسم حدادی‌فر دچار مشکل خواهند شد."

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان از هفته‌های اخیر برای فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران برنامه‌های خود را ترتیب داده‌اند و در حال حاضر نیز به‌دنبال اجرای آن‌ها هستند، انتخاب نشدن سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن برای اهالی اصفهان و هواداران این تیم به یک معضل جدی تبدیل شده است. از سوی دیگر قانون سقف قرارداد که از سوی سازمان لیگ تعیین شده باشگاه‌ها را در مضیقه قرار داده است و برای تشکیل یک تیم مدعی به‌طور قطع با موانعی روبه‌رو خواهند شد. همچنین بعضی موارد دیگر در ورزش استان اصفهان وجود داشته که گویا پس از مدت‌ها پیگیری شده است.

از همین‌رو جواد محمدی، مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان در جمع خبرنگاران در رابطه با این موارد پاسخگو بود که مشروح صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید؛

دخالت هلدینگ ذوب‌آهن برای انتخاب سرمربی طبیعی است

براساس تجربه حرفه‌ای که در مدیریت باشگاه داشته‌ام و تکلیفی که هم‌اکنون در ورزش استان اصفهان برعهده دارم، باید بگویم روند انتخاب سرمربی تیم‌های فوتبال که از حساسیت خیلی زیادی نیز برخوردار است ابتدا در هیئت‌مدیره باشگاه کلید خورده و مطرح می‌شود. ممکن است با مسئولان ارشد هلدینگ نیز هماهنگی‌هایی انجام دهند و این کار کاملاً طبیعی و قانونی است.

امیدوارم سپاهان و ذوب‌آهن بهترین عملکرد را در پیش‌فصل داشته باشند

طی روزهای اخیر همه آنچه اشاره کردید را شنیده‌ایم، به‌طور قطع یک دغدغه در اصفهان داریم و آن هم این است که باشگاه‌های پرافتخار استان در لیگ برتر، چه ذوب‌آهن و چه سپاهان بتوانند در فصلی که پیش‌رو داریم، برای جمع‌بندی و جذب بازیکنان و کادر فنی بهترین عملکرد را داشته باشند، بدون دغدغه بسته شوند و به‌سرعت برای آماده‌سازی پیش از فصل شروع کنند. چرا که همه این موارد دغدغه هواداران است تا دیگر در طول فصل به‌دلیل دیر بسته‌شدن تیم، انتخاب اشخاص نادرست و اختلاف میان اعضای تصمیم‌گیرنده با مشکلی مواجه نشوند.

سپاهان ثبات بیشتری نسبت به ذوب‌آهن داشته است

با شناختی که از هر دو مجموعه سپاهان و ذوب‌آهن داریم، با برنامه‌ریزی خوبی که مدیران ارشد انجام می‌دهند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم‌های فوتبال این دو باشگاه آماده فصل بیست‌وسوم شوند. یعنی ابتدا سرمربی آن‌ها انتخاب شود سپس جذب بازیکنان براساس نظر شخص اول کادر فنی صورت پذیرد تا حین فصل به‌جز دغدغه قهرمانی، دیگر مشکلی نداشته باشند. طبق گزارشی که به‌تازگی دریافت کرده‌ام، سپاهان ثبات بیشتری نسبت به ذوب‌آهن دارد، مورایس با سپاهان ادامه می‌دهد و انشاالله ذوب‌آهن نیز آن تصمیمی که مدنظر مدیران ارشد است را هرچه سریع‌تر اتخاذ کند تا نگرانی هواداران برطرف شود و هر دو تیم اصفهان با اطمینان خاطر و آمادگی کامل لیگ را آغاز کنند.

قاسم حدادی‌فر یکی از نوادر فوتبال است

قاسم حدادی‌فر مانند محرم نویدکیا جزو فوتبالیست‌های نادر است که در زمانی که به‌طور حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد، نسبت به تیم وفادار ماند؛ ممکن است او در مقطع زمانی خاص و کوتاه یا مثلاً برای گذراندن خدمت سربازی باشگاه را ترک کرده باشد، اما بازگشت و در تیم خود اسطوره شد. از طرفی هواداران نیز در طول مدت زیادی که با محرم نویدکیا و قاسم حدادی‌فر در ارتباط بوده‌اند، علاقه و تعصب خاصی نسبت به این دو شخصیت پیدا کرده‌اند.

محرم نویدکیا دوران موفقی در سپاهان داشت

به‌نظر من محرم نویدکیا دوران بسیار موفقی را در سپاهان گذراند و سبک جدیدی از مربی‌گری و کاریزمای یک مربی را از خودش به نمایش گذاشت و نتایج بدی هم نگرفت. سپاهان با نویدکیا آن هم در اولین فصل مربی‌گری وی در لیگ برتر نایب‌قهرمان شد و همه ما دوست داشتیم سپاهان با محرم قهرمان شود. اعتقاد من بر این است که محرم نویدکیا همچنان یک اسطوره است. او علاوه‌بر استان اصفهان و هواداران سپاهان در سطح کشور نیز افکار عمومی درباره شخصیت وی چه نظراتی ارائه می‌کنند که این برای ما اصفهانی‌ها مایه مباهات است.

اگر انتخاب ذوب‌آهن حدادی‌فر است هرچه زودتر باید وی را معرفی کنند

از سوی دیگر قاسم حدادی‌فر دو سالی می‌شود از زمین بازی بیرون آمده و پا به عرصه مربی‌گری گذاشته است. اگر واقعاً قرار است که قاسم حدادی‌فر به‌عنوان سرمربی در ذوب‌آهن باشد، باید هرچه سریع‌تر این مسئله نهایی شود، چرا که هرچقدر برای این تصمیم تأخیر به‌وجود بیاید و به گمانه‌زنی تبدیل و اخبار ضدونقیض مطرح شود، نه‌تنها برای باشگاه خوب نیست بلکه باعث تضعیف روحیه هواداران می‌شود و خود آن شخص که قرار است فعالیتش را آغاز کند با دغدغه‌های جدیدی در افکار خود روبه‌رو می‌شود. قاسم حدادی‌فر همیشه برای ذوب‌آهن زحمت کشیده است و اگر قرار است سکان هدایت سبزپوشان را برعهده گیرد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن این تصمیم رسمی شود تا حدادی‌فر نیز بتواند یک کادر خیلی خوب کنار خود داشته باشد، برنامه‌ریزی‌هایش را به‌عمل تبدیل کند و در نهایت باعث رفع مشکلات و تفکرات منفی هواداران ذوب‌آهن شود.

آئین‌نامه سقف قرارداد باید به‌گونه‌ای باشد که باشگاه‌ها راه دور زدن را پیدا نکنند

این مسئله را نمی‌شود قانون تلقی کرد، وقتی موضوع سقف قرارداد از سوی مسئولان بررسی و آئین‌نامه‌ای ارائه و ابلاغ می‌شود، نظر نهادهای نظارتی و اجرایی مشروط است. وضعیتی که در فوتبال ایران حاکم است مدنظر قرار داده می‌شود و قاعدتاً باید آئین‌نامه‌ای که تعیین می‌شود به‌قدری جامع باشد که دور زدن باشگاه‌ها را به حداقل ممکن برساند. به‌نظر من نباید به‌گونه‌ای باشد که باشگاه‌ها این قانون را دور بزنند اما از طرف دیگر قراردادها باید شفاف و مشخص باشد که درصورت پیدا کردن فرمول‌های دور زدن نیز باشگاه‌ها از پس آن برنیایند. امیدوارم باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن که همیشه به قانون پایبند بوده‌اند، این موضوع را نیز رعایت کنند.

رقم قراردادها در فوتبال ایران با کشورهای همجوار قابل قیاس نیست

البته برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند از جمله سپاهان امتیازاتی در نظر گرفته شده است و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تفاوت‌هایی قائل شده‌اند تا آن تیم بتواند به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی حضور پیدا کند. اما در واقعاعداد و ارقامی که امروز می‌شنویم در کشورهای همجوار خرج می‌شود و باشگاه‌ها بازیکنانی نظیر رونالدو و بنزما را می‌آورند، با اعداد و ارقامی که در ایران وجود دارد اصلاً قابل مقایسه نیست.

بحث‌های حقوقی همیشه برایم اهمیت داشته است

در بحث‌های قانونی همیشه پیگیری‌های ویژه را به‌شخصه انجام می‌دهم. سعی کردیم بخش حقوقی اداره‌کل را تقویت کنیم و موانعی که در این بخش به‌وجود می‌آید، برطرف شود. انسجام، هم‌افزایی و اتحاد خوبی در مسائل حقوقی حکم‌فرما شده است و خوشبختانه خروجی آن به اتفاقات خوب برای بیت‌المال منجر شد. طی چند روز گذشته برآیند این نوع تفکر و تصمیمات در رأی جدیدی که به‌نفع دولت و اداره‌کل ورزش‌وجوانان صادر شد، مشخص‌کننده اهدافی که مدنظر داریم بود.

در پرونده‌ای برنده شدیم که ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت بازگرداند

پرونده‌ای با چند سال قدمت پیش روی خودمان داشتیم که درباره اماکن ورزشی بود، این پرونده مربوط به شهرستان برخوار بود که عدد ریالی گزارش شده در زمان فعلی براساس رأی نهایی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان است‌. این در شرایطی است که طی سال‌های گذشته در مرحله بدوی محکوم شده بودیم اما اعتراض به پرونده و رأی را در دادگاه تجدیدنظر پیگیری کردیم و با اهتمام ویژه‌ای که در بخش حقوقی و املاک اداره‌کل ورزیده شد، رأی تجدید نظر رأی بدوی را لغو کرد و رأی نهایی به‌سود ما صادر شد.

مانع خدشه‌دار شدن اعتبار دولت در اجتماع شدیم

آن ملک علاوه‌بر رقم بالایی که دارد، از مساحت نیز برخوردار است. ضمن اینکه این مکان قسمت اداری ورزش‌وجوانان شهرستان برخوار و تعدادی از اماکن ورزشی شهرستان را شامل می‌شد. جدا از ضرر مالی بسیاری که این دستگاه به دولت تحمیل می‌کرد، می‌توانست بازتاب اجتماعی خیلی بدی نیز برای اعتبار دولت داشته باشد و در نهایت با پیگیری و احقاق حق ما، این دغدغه برطرف شد و هیچ ضرر مالی و معنوی به‌وجود نیامد.

شورای سیاست‌گذاری مجموعه نقش‌جهان تشکیل شده است

بعد از این همه سال و زحماتی‌که طی دهه‌های اخیر برای مجموعه نقش‌جهان کشیده شده است، با ابتکار عملی که شخص استاندار داشت، شورای سیاست‌گذاری نقش‌جهان در اصفهان تشکیل شد و خروجی آن که جلسات منظم و کامل بود و به این نتیجه رسیدیم که یک‌بار برای همیشه این موضوع را کارشناسی کنیم که در مجموعه نقش‌جهان چه خبر است. فاز اول قسمت کارشناسی انجام و دفترچه آن توسط هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارائه شد و براساس همان کلیات، فاز بعدی که تکمیل جزئیات و نظریه است، آغاز شده است.

دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری مسائل نقش‌جهان هستند

ضمن اینکه در تمام جلسات این کارگروه به‌صورت تخصصی، نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری اصفهان، اداره‌کل راه‌وشهرسازی، فولاد مبارکه و اداره‌کل ورزش‌وجوانان آن منطقه مشارکت دارند همچنین وزارت ورزش‌وجوانان، شرکت عمران بهارستان و اداره‌کل حقوقی و املاک شهرداری با حضور شخص استاندار و پیگیری معاونت عمرانی استانداری اصفهان، اقدامات به‌صورت ویژه و جدی در حال پیگیری است. اتفاقات بسیار خوبی تا این لحظه رقم خورده است و امیدواریم با تداوم این کارگروه، موضوع تعیین تکلیف سالن‌ها و زمین‌های ورزشی که در مجموعه نقش‌جهان وجود دارد همچنین در حال به‌روزرسانی است، انجام شود.

خطر فرونشست ورزشگاه نقش‌جهان را تهدید نمی‌کند

زمانی درباره ورزشگاه نقش‌جهان که در منطقه فرونشست قرار دارد صحبت‌هایی می‌شد، اما تیم‌های کارشناسی که در این خصوص فعالیت می‌کنند از ورزشگاه فوتبال نقش‌جهان بازدید کردند و اعلام شد مسئله فرونشست این ورزشگاه را به‌هیچ عنوان تهدید نمی‌کند. قطع به‌یقین احداث اماکن و بناهای تخصصی‌ورزشی که قرار است در مجموعه نقش‌جهان ساخته شود، به مطالباتی نیاز دارد که یکی از آن‌ها بحث فرونشست است.

مجموعه ورزشی نقش‌جهان در اجاره ۴۰ ساله فولاد مبارکه و سپاهان است

در بسیاری از مسائل اجتماعی و تخصصی ورزشی که پیش‌روی ما قرار دارد توجه به بحث‌های منطقه‌ای، جغرافیایی، توپوگرافی و آمایش سرزمین مدنظر است تا بتوانیم پس از این چند دهه، بهترین شکل تعریف کار و بهره‌برداری را از مجموعه ورزشی نقش‌جهان برای استان اصفهان داشته باشیم. در حال حاضر مجموعه ورزشی نقش‌جهان در اجاره بلندمدت شرکت فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان است، مدت زمان این اجاره بالای ۴۰ سال است و اطمینان‌خاطری برای باشگاه سپاهان خواهد بود. در سایر اماکنی که قرار است درون مجموعه نقش‌جهان ساخته شود، همه این موارد لحاظ شده است و مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 668510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.