سومین میدان بزرگ شهری در منطقه ۱۴ احداث می‌شود / ساماندهی ویژه صحرای باتان

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: بر اساس نگاه ویژه مدیریت شهری به مناطق کمتربرخوردار، امسال بودجه منطقه ۱۴ با رشد ۶۰ درصدی با مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کریمی در سومین برنامه «مردم سلام» که به میزبانی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به مناطق مظلوم و کمتربرخوردار از خدمت شده است، زیرا چنانچه منطقه بخواهد با ظرفیت‌ها و منابع مالی خود نسبت به حل مسائل و معضلات چاره‌اندیشی کند، بی‌شک ناتوان خواهد بود.

وی افزود: رسیدگی ویژه به مناطق کمتربرخوردار تفکری است که امروز متأثر از دولت مردمی سیزدهم در کشور حاکم شده است و مدیریت شهری اصفهان بر این اساس نیز گام‌های خود را برداشته است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ این منطقه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شد و در سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید، اما بر اساس نگاه ویژه مدیریت شهری به مناطق کمتربرخوردار در سال جاری با افزایش ۶۰ درصدی روبه‌رو و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های فعال و در دست اقدام منطقه ۱۴ شهرداری گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی‌آشتیانی با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۹۰ درصدی، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان، رفع مشکل ۴۰ خیابان عاشق شرقی معروف به جاده مرگ و ساماندهی جاده جلوان با هزینه ۴۳ میلیارد تومان از جمله اقدامات این منطقه است.

کریمی خاطرنشان کرد: احداث بازیکده کودک و نوجوان در محله حصه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان، احداث سالن ورزشی امام خمینی (ره) با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و احداث پردیس خانواده‌محور محله سودان با تملک ۴.۵ هکتار با دستور شهردار اصفهان و راه‌اندازی پایانه درون‌شهری و برون‌شهری مسافری و باری شمال شهر به مساحت ۶۰ هزار متر مربع که ۳۰ هزار متر مربع آن تملک شده، بخشی از پروژه‌های بزرگ منطقه ۱۴ است.

وی افزود: بودجه عمرانی منطقه ۱۴ در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود اما در راستای نگاه ویژه شهرداری به مناطق کمتربرخوردار، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه شکل گرفت.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های محرک توسعه منطقه که ارزش‌آفرین است، خط دو مترو بوده که تاکنون ۶۸۰ میلیارد تومان برای چهار ایستگاه خط دو مترو واقع در منطقه ۱۴ شامل ایستگاه‌های دارک، حرم زینبیه، لاله و میدان قدس هزینه شده است و قریب به هزار میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی بنیاد شهید با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیز برای منطقه ۱۴ صادر شده که قرار است شهرداری با در اختیار قرار دادن زمینی موجب کلنگ‌زنی پروژه محرک توسعه در این منطقه شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از آغاز احداث سومین میدان بزرگ شهری در این منطقه خبر داد و گفت: احداث این میدان، ۱۹ هکتار زمین را درگیر می‌کند و گره‌های بزرگ ترافیکی چند ساله منطقه را باز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساماندهی ویژه صحرای باتان از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۴ است که به‌زودی آغاز خواهد شد، البته در حال حاضر بخشی از طراحی آن انجام شده است.

کد خبر 668480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.