سیستم شبکه آب شرب ارومیه فرسوده است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در حال حاضر سیستم شبکه آب شرب این کلان‌شهر فرسوده است و شرایط فعلی آ« موجب بروز مشکلاتی در سیستم آب‌رسانی به مردم شده است.

صادق توکلی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به قطعی‌های مکرر آب که در این فصل سال در مناطق شهری اتفاق می‌افتد، باید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که توزیع آب به‌صورت عادلانه در تمام مناطق مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم شبکه آب شرب این کلان‌شهر فرسوده است که این شرایط موجب بروز مشکلاتی در سیستم آب‌رسانی برای مردم شده است، افزود: مدیران شهری برای دفاع از حق و حقوق شهروندان در ارتباط با ارائه مجوز حفاری‌ها نگرانی‌هایی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: برای حمایت از خدمات‌رسانی بیشتر در حوزه توسعه شبکه فاضلاب و به‌روزرسانی شبکه انتقال آب شرب که نیاز امروز شهر ارومیه است، تصمیم‌های تسهیل‌گرانه‌تر و حمایتی را می‌طلبد که با هزینه کمتری ارائه خدمت انجام شود، در غیر این صورت شاهد بازتولید مناطق حاشیه‌ای خواهیم بود.

وی اضافه کرد: راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مجوز حفاری‌ها و تعامل‌های بین باید با برگزاری نشست‌های تخصصی بین شرکت‌های خدمات‌رسان و شهرداری به سرانجام می‌رسید.

توکلی‌مهر با بیان اینکه شهر ارومیه با توجه به توسعه شهری، فرسودگی شبکه انتقال آب و نبود پوشش کامل شبکه فاضلاب نیاز به حفاری بیشتر در کوچه‌ها و معابری شهری دارد، تصریح کرد: هزینه‌های حفاری باید مدیریت شود تا شرکت با منابع محدود خود محلات بیشتری را پوشش دهد.

وی گفت: برای برخورداری مردم از خدمات شرکت‌های خدمات‌رسان می‌توان با اعمال شرایط ویژه و حمایتی از شهروندان، پرداخت عوارض را تسهیل کرد.

کد خبر 668462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.