احداث ۷۰۰ واحد مسکونی ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن شهر نایین

فرماندار شهرستان نایین گفت: احداث حدود ۷۰۰ واحد مسکونی به صورت ویلایی دو طبقه در طرح نهضت ملی مسکن شهر نایین، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری اصفهان مصوب شده است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوزه نهضت ملی مسکن و پیشرفت این طرح در شهرستان نائین، اظهار کرد: حدود ۲۵ درصد مردم در شهرستان نائین مسکن ندارند که غصه بزرگی است، با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، یکی از شعارها و دغدغه‌های اصلی دولت، بحث مسکن بود که از همان ابتدای ورود دولت، این مهم پیگیری شد.

وی افزود: در شهرستان نائین در مرحله نخست، ۱۵ هکتار به شهر نائین الحاق شد، دو هکتار نیز به مسکن مهر الحاق شده بود که در مجموع ۱۷ هکتار به شهر نائین الحاق شد.

فرماندار شهرستان نائین با اشاره به جلسه کمیسیون ماده پنج استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ واحد مسکونی در این ۱۷ هکتار در کمیسیون ماده پنج استانداری اصفهان به صورت ویلایی دو طبقه برای شهر نائین مصوب شد، این اتفاق خوب در نائین با هم‌افزایی و پیگیری تمام مسئولان شهرستان رقم خورده است.

کریمی ادامه داد: این واحدهای ویلایی یک طبقه همکف و یک طبقه فوقانی است و امیدواریم با مصوبه کمیسیون ماده پنج و تفاهم‌نامه‌های انجام شده، برنامه‌ریزی واگذاری به مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه بنا به دستور آیت‌الله رئیسی، در مناطقی که امکان واگذاری زمین به صورت ویلایی با طبقات پایین میسر است این مهم باید انجام شود، تصریح کرد: در گذشته پیگیری‌هایی در شهرستان نائین برای ساخت واحدهای طبقاتی انجام شده بود، با این وجود تلاش کردیم به منظور احیای سنت‌های حسنه همچون قالیبافی و صنایع‌دستی در منازل اهالی، این سنت‌های نیکو احیا و منازل مسکونی به صورت ویلایی ساخته شود، چراکه در قدیم قالیبافی در منزل انجام می‌شد و با سیستم‌های آپارتمانی امروز این مهم دیگر امکان‌پذیر نیست.

فرماندار نائین با بیان اینکه به منظور احیای این سنت‌های حسنه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی توجه شده است، ادامه داد: از اهداف اصلی ما برای ساخت واحدهای ویلایی دو طبقه، افزایش سطح کیفیت زندگی مردم، حیاط‌دار کردن منازل و فضای معماری بومی برای اجرای طرح‌هایی مبتنی بر حیات مرکزی و درون‌گرایی با همکاری معماران شهرستان نائین بود.

کریمی اضافه کرد: دومین هدف ما از ویلاسازی، احیای سنت‌های حسنه و سومین هدف استفاده از ظرفیت‌های خدادادی در شهرستان همچون پنل‌های خورشیدی در پشت بام منازل است، شهرستان نائین یکی از بهترین مناطق از نظر زاویه و شدت تابش آفتاب برای استفاده از این ظرفیت است.

وی با بیان اینکه ماه گذشته ۱۸۹ واحد ویلایی یک طبقه برای شهر انارک در جلسه کمیسیون ماده ۵ مصوب شد، اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های نهایی این مهم، بتوانیم سریع‌تر اقدامات تکمیلی را برای واگذاری واحدها به مردم انجام دهیم تا اقدامات آماده‌سازی انجام شود.

فرماندار نائین با اشاره به برنامه توسعه ۱۴۰۲ شهرستان نائین، گفت: درخواست الحاق ۳۵ هکتار زمین در کمیته‌های فنی راه و شهرسازی انجام شده است، زمین‌ها به شهرستان الحاق و طرح تفکیکی ثبت و سرانه‌های فضای سبز، تجاری، مذهبی و درمانی در طرح لحاظ شده است.

کد خبر 668458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.