۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
امیرعبداللهیان وارد مسقط شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه قطر و در مقصد دوم سفرش به حوزه خلیج فارس وارد مسقط شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از سفر به دوحه وارد مسقط پایتخت عمان شد.

علیرضا عنایتی، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده، مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: «استمرار توسعه همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.»

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: «در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.»

از سوی دیگر، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی که امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند در این خصوص در توئیتی نوشت: «منطقه شاهد پویایی مثبت از مسیر ارتباط و گفت‌وگوی بیشتر کشورها با یکدیگر است. سفر وزیر خارجه عربستان به ایران، از سرگیری فعالیت‌های سفارت‌های امارات و قطر و سفر منطقه‌ای دکتر امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس، نوید بخش آینده‌ای روشن مبتنی بر همکاری سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر است.»

هفتم خرداد ماه سال جاری هیثم بن طارق سلطان عمان در پاسخ به دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سفری دو روزه به تهران داشت. وی همچنین با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

کنعانی ۲۲ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما با هدف تحرک بخشی به مذاکرات رفع تحریم‌ها، از مساعی جمیله عمان و مقامات ارشد این کشور در این زمینه استقبال کردیم. تبادل پیام‌هایی از طریق عمان با طرف مقابل داشتیم و روند گفتگوها در این چارچوب ادامه دارد.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیئتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. وی پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز در سفری به منطقه به مسقط رفت و از آنجا راهی بیروت شد.

حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

کد خبر 668430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.