جزئیات آخرین پیش‌بینی هواشناسی ایران / رگبار، رعدوبرق و باد شدید، مهمان بخش‌هایی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های واقع در شمال دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و امروز بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد.

وی افزود: در روزهای جمعه و شنبه برای سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین طی پنج روز آینده در بعضی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای جمعه و شنبه رخداد طوفان شن و کاهش دید و کیفیت هوا در منطقه زابل دور از انتظار نیست. از امروز بعدازظهر تا روز جمعه برای بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیمه غربی خلیج فارس، روز چهارشنبه دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، گفت: همچنین شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف در بعدازظهر و وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۱ است و در روز _چهارشنبه بیست‌ونهم خردادماه_ نیز صاف گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 668414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.