شکست بانوان سروقامت ایران در گام دوم / رویارویی شاگردان رشیدی با ویتنام

تیم ملی والیبال بانوان ایران در بازی دوم مرحله گروهی چلنجرکاپ آسیا، سه بر صفر مغلوب چین‌تایپه شد و باید در مرحله بعدی به‌مصاف ویتنام برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه به مصاف چین‌تایپه رفت و سه بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۳) شکست خورد. با این نتیجه تیم ایران به عنوان تیم دوم گروه خود راهی دور دوم مسابقات شد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان به سرمربی‌گری فاطمه رشیدی را در جدال امروز، مهسا کدخدا (کاپیتان)، مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس‌محمودی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی تشکیل می‌دادند. ست اول با امتیازگیری حریف آغاز شد و چند امتیاز از ایران پیش افتاد اما ملی‌پوشان ایران فاصله را کم کردند. چین‌تایپه با بازی سرعتی خود بار دیگر اختلاف امتیاز را زیاد کرد و در حالی که مسابقه ۱۶ بر ۱۲ به نفع این تیم بود، فاطمه رشیدی، سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت کرد.

سرمربی ایران در ادامه هم دو تعویض انجام داد و آیتک سلامت و درسا فلاح را به جای مونا آشفته و نگین شیرتری به زمین آورد. حملات سرعتی تایپه دریافت ایران را دچار مشکل کرده بود و موفق شد ست نخست را ۲۵ بر ۱۸ برنده شود. چین‌تایپه از شروع ست دوم با ایران اختلاف امتیاز ایجاد کرد و در حالی که پنج بر صفر پیش بود، رشیدی وقت استراحت درخواست کرد. با ورود ریحانه کریمی و اسماً سعیدی به زمین، حملات ایران قدرت بیشتری گرفت اما چین‌تایپه همچنان تیم برتر میدان بود و این ست را هم ۲۵ بر ۱۶ برنده شد.

ملی‌پوشان ایران امتیاز اول ست سوم را گرفتند و دقایقی از بازی هم پایاپای پیش رفتند اما حریف باز هم ۱۱ بر ۸ پیش افتاد. بازیکنان در این ست روحیه خود را از دست داده بودند و نتوانستند اسپک‌های حریف را دفاع و دریافت کنند و در نهایت ۲۵ بر ۱۳ شکست خوردند. در پایان این دیدار چانگ‌لی‌ون از چین‌تایپه با کسب ۱۶ پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین شد.

ضمن اینکه در تیم ایران هم ریحانه کریمی ۹ امتیاز کسب کرد که بیشترین امتیاز بین بازیکنان ایران است. پس از او هم مهسا کدخدا هشت امتیاز به‌دست آورد. در پایان دور نخست مسابقات چلنجرکاپ آسیا ایران پس از چین‌تایپه به عنوان تیم دوم گروه B به دور دوم صعود کرد و فردا _چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ از ساعت ۸:۰۰ به وقت ایران به مصاف ویتنام خواهد رفت.

کد خبر 668387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.