خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به مردم از افتخارات دستگاه قضا است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به مردم جزو افتخارات دستگاه قضا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدنصرالدین صالحی امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ در دیدار با مردم منطقه میرآباد شهرکرد با اشاره به نزدیکی ایام هفته قوه قضائیه و فرا رسیدن سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی، اظهار کرد: فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ پرده از چهره منفور نفاق برداشت و نقشه‌ها و دسیسه‌های استکبار و صهیونیسم را برای ضربه زدن به وحدت مردم نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی استان در حوزه‌های صیانت از حقوق عامه، خدمات الکترونیک قضائی، حجاب و عفاف و اجرای برنامه‌های سند تحول قضائی، افزود: در نهاد قضائی، محور خدمت‌گزاری و صیانت از حقوق مردم بر مبنای حفظ نظم و امنیت، اجرای قانون و توسعه عدالت تعریف شده است، لذا دادگستری استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای تحقق این اهداف متعالی گام برمی‌دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری یکی از جلوه‌های بارز حفظ حقوق عامه را رعایت حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: از آنجا که حجاب رابطه مستقیمی با سلامت اجتماعی شهروندان دارد، لذا بی‌توجهی برخی اشخاص به این موضوع و انجام رفتارهای هنجارشکنانه می‌تواند یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه تلقی شود.

وی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به مردم جزو افتخارات دستگاه قضا محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش کادر اداری و قضائی دادگستری تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی است و به همین منظور کارکنان این نهاد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تلاش مضاعفی را برای خدمت‌رسانی و رسیدگی به مطالبات مردم به کار بستند.

صالحی افزود: نتیجه این تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند قضائی، انجام دادرسی‌های الکترونیک در محاکم و ثبت و پیگیری شکایات و درخواست‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی منجر شده که موجبات تسهیل در امور مردم و کاستن از مراجعات شهروندان به محاکم را فراهم آورده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق برنامه‌ها و سیاست‌های سند تحول قضائی، گفت: اجرای سند تحول محور برنامه‌های دستگاه قضائی معطوف به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش جرم، ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به دادگاه است و بر این اساس ما نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم برای پیشبرد سیاست‌های دستگاه قضا هستیم.

کد خبر 668350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.