برگزاری جلسات اضطراری تامین منابع آبی فضای سبز شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، از برگزاری جلسات مداوم با هدف مدیریت شرایط اضطراری بحران آب، تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر مشهد و کاهش تنش‌های محیطی به گیاهان خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیریت منابع آبی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری طی سال‌های اخیر بوده، در این راستا تاکنون اقداماتی همچون احداث تصفیه‌خانه‌های محلی، توسعه شبکه جداساز آب شرب از آب خام، جایگزینی گونه‌های مناسب اقلیم با گونه‌هایی با نیاز آبی بالا انجام شده است.

وی افزود: با توجه به بحران آبی سال جاری و مشکلات متعدد تأمین آب از سدهای پیرامون شهر مشهد، به منظور جلوگیری از تنش‌های احتمالی به فضای سبز شهری بر اثر کم‌آبی، جلسات مکرر و منظم مدیریت اضطراری منابع آبی به صورت یک روز در میان با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه فضای سبز و آب در حال برگزاری است تا بتوانیم با ارائه مناسب‌ترین راهکارها و روش‌ها و با کمترین چالش از این بحران عبور کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر آب مورد نیاز فضای سبز شهری از منابع غیرکیفی و غیرقابل استفاده برای شرب تأمین می‌شود، اما تلاش داریم با اقدامات گوناگون، سلامت فضای سبز شهری در حد مطلوب حفظ شود.

کد خبر 668339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.