رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مترو یک الزام است

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: با توجه به اینکه مترو به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی، مدرن، سریع، ایمن و دوست‌دار محیط زیست روزانه تعداد بسیار زیادی از شهروندان را جابه‌جا می‌کند، باید به تمام موارد تخصصی و فنی، سلامت، ایمنی و محیط زیست توجه ویژه داشت.

به گزارش ایمنا، علیرضا خورزنی در جلسه کارگروه HSE شهرداری اصفهان که در محل شرکت مترو منطقه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برقراری و توسعه فرهنگ HSE سازمانی (سلامت، ایمنی و محیط‌زیست) و بهره‌مندشدن از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، جلسه‌ای با حضور رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شمال شهر اصفهان و کارگروه HSE شهرداری برگزار و در خصوص عناصر کاربردی HSE براساس مدل‌های بین‌المللی (OGP) مطالب آموزشی لازم ارائه شد.

وی با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مترو یک الزام است، افزود: همان‌گونه که اگر یکی از اعضای بدن کار خود را درست انجام ندهد، سلامتی شخص به مخاطره خواهد افتاد، بی شک اگر یکی از قسمت‌های مترو نیز به نحو صحیح کار نکند، به‌طور حتم خدمات‌رسانی به مردم دچار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند حرکت یک قطار بسیار پیچیده و حاصل تجمیع علوم و تکنولوژی‌های پیشرفته مختلف است و مترو به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی، مدرن، منظم، سریع، ایمن و دوست دار محیط زیست روزانه تعداد بسیار زیادی از شهروندان را جابه‌جا می‌کند، باید به تمام موارد تخصصی و فنی، سلامت، ایمنی و محیط زیست توجه ویژه داشت و این مهم را سرلوحه تمام کارها قرار داد.

تهیه و تدوین فرایندهای عملکردی و عملیاتی HSE

سجاد بلندنظر، مسئول پروژه استقرار نظام HSE شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با استناد به آیه ۳۲ سوره مائده، اظهار کرد: با توجه به اهمیت جایگاه سلامت، ایمنی و محیط‌زیست در مدیریت شهری، پیش بینی رویکردهای آگاهی از خطر، احساس مسئولیت و اقدام به موقع لازم است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحلیل حوادث اتفاقی با روش‌های فنی و مهندسی نوین ادامه داد: برگزاری جلسات دوره‌ای با مدیران شهری، استقرار نظام HSE در تمام سطوح شهرداری، بازدید از دستگاه پیشرو در این زمینه، تهیه و تدوین فرآیندهای عملکردی و عملیاتی HSE از اولویت‌های مدیریت شهری در این حوزه است.

به گزارش ایمنا، بررسی مسائل مشترک و خواسته‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان از مدیریت شهری و نحوه ارتباط با بخش‌های مختلف شهرداری، بازرسی و نظارت‌های انجام شده، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات وزارت کار، پیگیری تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در پروژه‌های خدماتی و عمرانی نیز محور سخنان رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 668305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.