شهرداری بندرانزلی دست‌فروشان را در مکان مناسبی ساماندهی کند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: حضور تعداد زیاد دست‌فروشان و وانت‌بارهای میوه و تره‌بار در معابر این شهر، تردد را برای شهروندان دچار مشکل کرده است، لذا شهرداری این شهر باید هرچه سریعتر این افراد را شناسایی و در مکان مناسبی ساماندهی کند.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دست‌فروشی در سطح معابر بندرانزلی طی سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرچالش این شهر تبدیل شده است و سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است، لذا دست‌فروشان باید به این حقوق احترام بگذارند.

وی افزود: بسیاری از مغازه‌داران شهر انزلی مستأجر هستند و ماهانه هزینه سنگینی بابت اجاره، آب، برق و گاز و مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند که حضور تعدادی زیادی دست‌فروش با بساط کردن اجناس بسیار در معابر و مقابل واحدهای صنفی مختلف، باعث کسادی بازار و آسیب به کسب‌وکار این افراد شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره (۱) بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری انزلی مکلف است از این کار جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در جلسات گذشته شورای اسلامی شهر مقرر شده بود تا شهرداری مکان‌هایی را در غازیان و انزلی تعیین و دست‌فروشان و وانت‌بارهای میوه و تره‌بار را در آن ساماندهی کند، اما تاکنون تنها اقدام شهرداری نصب بنر در این مناطق بوده است.

جعفری با بیان اینکه شهرداری برای رفع سد معبر باید عزم و اراده جدی داشته باشد، اظهار کرد: ساماندهی نشدن دست‌فروشان توسط شهرداری، بهانه‌ای به اصناف و مغازه‌داران سطح شهر داده است تا اجناس خود را در پیاده‌روها پهن کنند، لذا این نهاد باید در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد کند.

وی با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث نمی‌شود که تعدادی از افراد با سد معبر و تضییع حقوق شهروندی، در معابر عمومی به کسب و کار بپردازند، افزود: با به‌کارگیری قوه قهریه درخصوص دست‌فروشان مخالف هستیم، زیرا معتقدیم در وضعیت سخت اقتصادی، دست‌فروشان بومی باید ساماندهی و در مکان مناسبی مشغول به کار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: هر روز بر تعداد دست‌فروشان و وانت‌بارهای دوره‌گرد غیربومی این شهر توریستی و گردشگرپذیر افزوده می‌شود و حضور آن‌ها باعث مشکلات ترافیکی و آلودگی محیط شهری شده است، این افراد پس از فروش محصولات و اجناس خود، پسماند بسیاری را در معابر رهاسازی می‌کنند که باید با هماهنگی و همکاری شهرداری و پلیس راهور شناسایی، به شهرهای خودشان بازگردانده شوند.

وی با بیان اینکه رفع سد معبر یکی از مطالبات جدی شهروندان است و شورای اسلامی شهر انزلی نیز برای رفع آن عزم جدی دارد، تصریح کرد: به شهرداری فرصت یک ماهه داده‌ایم، تا نسبت به ساماندهی دست‌فروشان و رفع سد معبر شهر انزلی اقدام و گزارش عملکرد خود را به شورا ارائه کند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 668237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.