برتری دختران ایران مقابل هنگ‌کنگ در بازی سخت و غیرمنتظره

تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین بازی خود در چلنجرکاپ آسیا با نتیجه سه بر دو از سد هنگ‌کنگ گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از رقابت‌های چلنجرکاپ آسیا امروز _دوشنبه بیست‌ونهم خردادماه_ به مصاف هنگ‌کنگ رفت و سه بر دو (۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷، ۱۹ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۸) مقابل این تیم به پیروزی رسید. ترکیب ابتدایی ایران در این بازی از مهسا کدخدا (کاپیتان)، مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی تشکیل می‌شد.

دو تیم در ست اول این دیدار رقابت نزدیکی با هم داشتند و دقایقی از بازی امتیاز به امتیاز پیش رفتند، اما در امتیاز حساس مسابقه هنگ‌کنگ پیش افتاد و در نهایت موفق شد این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شود. ست دوم با برتری ملی‌پوشان ایران آغاز شد و ۷ بر ۴ از حریف خود پیش افتاد. بازی خوب ایران در این ست باعث شد تا اختلاف امتیاز با حریف بیشتر شود و ۱۱ بر ۷ تیم برتر میدان باشد. در حالی که ایران به امتیازات پایانی ست رسیده بود، حریف عملکرد بهتری داشت و چند امتیاز پیاپی گرفت. فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی برای توقف روند امتیازگیری هنگ‌کنگ وقت استراحت گرفت. در ادامه هم اسماً سعیدی را به جای فاطمه امینی به زمین آورد. ملی‌پوشان کشورمان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کردند.

ملی‌پوشان ایران که انگیزه زیادی از برد ست قبل کسب کرده بودند، در ست سوم هم عملکرد درخشانی داشتند و ۹ بر ۱ از حریف پیش افتادند. در ادامه هنگ‌کنگ چند امتیاز کسب کرد که باعث شد رشیدی درخواست وقت استراحت کند، اما برتری ایران در ادامه این ست هم حفظ شد و ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسید. هر چند ایران دو امتیاز اول ست چهارم را کسب کرد، اما در ادامه هنگ‌کنگ از ایران پیش افتاد و در حالی که بازی ۹ بر ۶ به نفع حریف بود، رشیدی درخواست وقت استراحت کرد. با ورود تیم‌ها به زمین ملی‌پوشان کشورمان بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاندند. در ادامه این ست هنگ‌کنگ پیش افتاد، اما ایران بازی موفق به جبران امتیازات شد تا بازی ۱۷ بر ۱۷ دنبال شود. دریافت ضعیف بار دیگر حریف را ۱۹ بر ۱۷ پیش انداخت تا رشیدی وقت استراحت درخواست کند. برتری ۲۱ بر ۱۷ هنگ‌کنگ باعث شد تا با نظر کادر فنی آیتک سلامت و درسا فلاح به جای مونا آشفته و نگین شیرتری به زمین وارد شوند. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ هنگ‌کنگ به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود.

دقایق ابتدایی ست پنجم مسابقه پایاپای پیش رفت، اما ملی‌پوشان ایران موفق شدند ۸ بر ۵ جلو بیفتند. اشتباهات فردی بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کم کرد، اما در نهایت این ست ۱۵ بر ۸ به سود ایران تمام شد تا تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین بازی خود در چلنجر کاپ آسیا به پیروزی دست یابد.

آیتک سلامت، مونا دریس محمودی، سودابه باقرپور، مونا آشفته، اسماً سعیدی، مهسا کدخدا، نگار هاشمی، نگین شیرتری، حانیه محتشمی پور، فاطمه خلیلی، ریحانه کریمی، درسا فلاح، فاطمه امینی و کیمیا کیانی بازیکنان ایران در چلنجر کاپ آسیا هستند.

همچنین نازآفرین فنودی به عنوان سرپرست، فاطمه رشیدی (سرمربی)، مهسا آراسته (مربی)، نوید مشجری (مشاور فنی) و علیرضا بهبودی (مربی تمرین دهنده)، مریم پرهیزکاری (مربی بدنساز)، مهرنوش واعظی (فیزیوتراپ) و راضیه دوستی به عنوان آنالیزور، کادر فنی تیم ملی والیبال زنان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 668192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.