ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ آب با فناوری بومی

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از فناوری‌های هوشمند، ایستگاه‌های پمپاژ آب را ارتقا دهد و گامی در جهت افزایش بهره‌وری بردارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری معصوم‌علی فروغی ضمن اعلام فعالیت در زمینه تولید پکیج ایستگاه پمپاژ اظهار کرد: فناوری مورد استفاده در پکیج‌های ایستگاه پمپاژ بسیار قدیمی و سنتی بوده است؛ بنابراین تیم مستقر این فناوری را مورد بررسی قرار داد و پکیج ایستگاه پمپاژ، هوشمندسازی و به روز شده و جایگزین ایستگاه‌های پمپاژ متداول شد.

این فعال حوزه فناوری، با بیان اینکه این محصول دانش‌بنیان یادشده در صنعت آب و انتقال آن اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: این پکیج در هر صنعتی که نیاز به انتقال آب دارد مانند صنعت، کشاورزی، انتقال آب در داخل شهرها و کلان‌شهرها بسیار کاربردی است.

وی «قیمت پایین‌تر هم برای تهیه آب و هم برای تهیه محصول»، «کیفیت بالاتر»، «خدمات پس از فروش در دسترس‌تر» و «کنترل از راه دور» را از مزیت‌های رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی آن دانست.

فروغی، با بیان اینکه زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فناور فراهم شده است گفت: در حال حاضر ۷۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند این در حالی است که این عدد برای اشتغال غیرمستقیم با توجه به حلقه‌های کسب و کار ایجاد شده توسط این شرکت بسیار بالاتر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نقش به‌سزایی در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، تصریح کرد: هماهنگی بیش‌تر سازمان‌های ذیربط جهت تسهیل در اجرایی شدن فرآیندها و بخش نامه‌ها می‌تواند در رونق مجموعه‌های فناور بسیار تاثیر گذار باشد.

کد خبر 668173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.