نظافت ۴۵ درصدی معابر به‌صورت مکانیزه / تعداد پاکبانان فوتی بزرگراه‌های اصفهان به صفر رسید

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فقط برای رفت‌وروب رفیوژ میانی بزرگراه‌ها، نیروهای پاکبان هر دو ماه یک‌بار با در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی اقدام می‌کنند، گفت: تعداد پاکبانان فوتی بزرگراه‌ها، سال گذشته به صفر رسید، در حالی که سال ۱۴۰۰ چهار فوتی داشتیم.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ شرکت‌های خدماتی که با شهرداری اصفهان قرارداد منعقد می‌کردند، موظف به استقرار نیروی پاکبان در بزرگراه‌ها بودند که در سال گذشته نظافت و رفت‌وروب بزرگراه‌ها به سازمان خدمات موتوری سپرده شد تا به‌صورت مکانیزه این اقدام انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط برای رفت‌وروب رفیوژ میانی بزرگراه‌ها، نیروهای پاکبان هر دو ماه یک‌بار با در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی اقدام می‌کنند، گفت: تعداد پاکبانان فوتی بزرگراه‌ها، سال گذشته به صفر رسید، در حالی که سال ۱۴۰۰ چهار فوتی داشتیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: قرار بر این است که تجهیزات موتوری دیگری خریداری شود تا بزرگراه‌های شهر به‌صورت کامل مکانیزه شود که در حال حاضر به نقطه خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرس پلارد درختان به‌ویژه در اطراف و رفیوژهای بزرگراه‌ها کمک زیادی در نظافت شهر و این مسیرها می‌کند، گفت: ارتقای نظافت بزرگراه‌ها با ارتقای جاروها و پاک کردن مسیر بزرگراه از اقلام حجیم همچون لاشه حیوانات مرده در دستور کار است تا فردی برای انتقال آن به خارج از مسیر اقدام نکند که در حال حاضر تجهیزی برای آن وجود ندارد و جاروها نیز قدرت جذب آن را ندارد.

بقایی با بیان اینکه پیگیر خرید خودروی مکانیزه سه‌بُرِسه هستیم تا بتواند کانیوهای بزرگراه را نیز شست‌وشو دهد، افزود: فضای معابر اصفهان حدود ۵۰ میلیون مترمربع است که برای نظافت آن اقدام می‌شود که تا سال گذشته این میزان ۴۶ میلیون مترمربع بود که به دلایلی همچون ایجاد معابر جدید و اضافه شدن بخش‌هایی از بزرگراه‌ها، این میزان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نیروی جمع‌آوری پسماند در نصف‌جهان فعال است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ نیروی پاکبان در شهر اصفهان فعال هستند که حدود ۵۵ درصد از معابر را نظافت می‌کنند و حدود ۴۵ درصد باقی‌مانده معابر نیز توسط خودروهای مکانیزه رفت‌وروب می‌شود.

کد خبر 668108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.