فاز نخست پایانه شرق تهران تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فاز نخست پایانه شرق تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: حداکثر یک سال زمان برای اجرای فازهای بعدی این پایانه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه بازدید از پایانه جدید شرق تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پایانه قرار بود پیش از این در اختیار شهروندان قرار گیرد، اظهار کرد: در طول پنج یا شش سال گذشته و به عبارتی از سال ۹۶ که این پایانه با امکانات محدود قابل بهره‌برداری بود، طرح‌هایی همچون انبارداری، فروشگاهی و فضای گردشگری برایش در نظر گرفته شد و تنها موردی که پیش‌بینی نشد، پایانه‌ای برای مسافران شمال کشور بود.

وی با بیان اینکه قرار بود سال قبل پایانه آماده شود که به تأخیر افتاد، افزود: امسال اعتباری پیش‌بینی و پیگیری‌های خوبی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک انجام شد، همچنین پیمانکارانی که مشکل حقوقی داشتند، تعیین تکلیف شدند و پیمانکار جدید در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه حداکثر تا شش ماه آینده فاز نخست به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: حداکثر یک سال نیز برای فازهای بعدی پیش‌بینی شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوان این پایانه را در موعد مقرر برای تردد اتوبوس و خودورهای سواری آماده کرد، گفت: در بخش اتوبوس تندرو دسترسی به خط یک فراهم خواهد شد، همچنین ۴.۵ کیلومتر از ایستگاه متروی جشنواره تا این پایانه فاصله است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است و با راه‌اندازی این ایستگاه مسافران می‌توانند به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشند.

تشکری‌هاشمی ادامه داد: شهردار قول داده است که عملیات اجرایی این پایانه با جدیت دنبال شود، البته هر هفته روزهای چهارشنبه نظارت از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و هر ماه یک‌بار از سوی شورا بازدید از پروژه انجام خواهد شد و در این مسیر با دید حمایتی پیش خواهیم رفت.

کد خبر 668088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.