فعالیت ۴۰۰ خیر شاهد و ایثارگر مدرسه‌ساز در کشور

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر مدرسه‌ساز از برنامه‌های آینده بنیاد شهید است، ۴۰۰ خیر ملی در جامعه ایثارگری هستند که نه تنها خدمتی نمی‌گیرند بلکه اموال خود را برای حمایت کارهای خیر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مورد تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: در گذشته موضوع تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر از یک مرکز پیگیری شده است که با توجه به سیاست‌های تحولی در بنیاد این حوزه‌ها تفکیک شده است تا از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای مجوز از وزارت کشور بهره‌برداری شود. ۱۲۲ تشکل ایثارگری در کشور دارای مجوز هستند و مردمی‌سازی از سیاست‌های دولت است و این تشکل‌ها به عنوان سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی محور اساسی پیشخوان خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند.

وی افزود: بر اساس اصول قانون اساسی و قوانین بالادستی و تأکیداتی که رهبران فکری انقلاب داشتند حضور حداکثری مردم در نقش‌آفرینی برای خدمت مردم به مردم و در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت ایثارگران به ایثارگران مطرح است. در جامعه ایثارگری ۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر حضور دارند و تشکل‌های شاهد و ایثارگر فعال نیز فراوان است که ظرفیت ارزشمندی است.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح دیدار، ارائه مشاوره و فعالیت معتمدان معین، گفت: شبکه‌سازی ملی تخصصی ایثارگری و همچنین حمایت از حضور تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سطح بین‌المللی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برگزاری هم‌اندیشی تصمیم‌سازی و مشاوره فکری و تخصصی با مدیران بنیاد ستادی و استانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اواسط تیرماه در استان قزوین، افزود: این سمینار با همکاری وزارت کشور در زمینه توانمندسازی و ایجاد شناخت و گفتمان‌سازی با تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

نریمانی گفت: در حوزه بین‌الملل یک گروه در خصوص منع و کنترل سلاح‌های شیمیایی به دادگاه لاهه اعزام شد که دستاوردهای خیلی خوبی داشتند. تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای پنج کرسی مشورتی هستند که فعالیت‌های اثربخش داشته و یک ظرفیت ارزشمند به شمار می‌روند.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالگرد حمله شیمیایی به سردشت و هم‌زمانی آن با سالگرد گرامی داشت شهدای ۷ تیر گفت: مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در تهران برگزار می‌شود و باید به گرامیداشت این شهدا و این وقایع در رسانه‌ها پرداخته شود. حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی و ساماندهی بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی شاهد و ایثارگر در برنامه قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجلیل از حرکت‌های ایثارگرانه و خیرین شاهد و ایثارگر مدرسه‌ساز نیز از برنامه‌های آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ۴۰۰ خیر ملی در جامعه شاهد و ایثارگر هستند که نه تنها خدمتی نمی‌گیرند بلکه اموال خود را برای حمایت کارهای خیر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

کد خبر 668047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.