ایجاد ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در بافت قدیم شهر

شهردار خور گفت: شهرستان خور به لحاظ دارا بودن بیشترین اقامتگاه بوم‌گردی به نسبت مساحت و جمعیت شهرستان، رتبه نخست کشوری را دارد، طی سال‌های اخیر بافت‌های قدیم شهر مرمت و به خانه‌های بوم‌گردی تبدیل شده است و در حال حاضر ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح شهر خور وجود دارد.

مهدی حلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر خور ۴۸۸ هکتار وسعت دارد که ۴۱ هکتار آن بافت فرسوده است و ۴۹ هکتار نیز بافت تاریخی در این شهر وجود دارد، از جمعیت ۸۲۰۰ نفری شهر خور، ۲۰ درصد در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

وی افزود: راهبرد شهرداری خور در راستای احیای بافت‌های فرسوده، ارائه تخفیف صدور پروانه و خدمات شهری است که موجب استقبال شهروندان از ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شده است.

شهردار خور خاطرنشان کرد: شهرستان خور به لحاظ دارا بودن بیشترین اقامتگاه بوم‌گردی به نسبت مساحت و جمعیت شهرستان، رتبه نخست کشوری را دارد، طی سال‌های اخیر بافت‌های قدیمی شهر مرمت و به خانه‌های بوم‌گردی تبدیل شده است و در حال حاضر ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح شهر خور وجود دارد.

حلوانی تصریح کرد: سال گذشته ۹۲ تن قیر رایگان از محل سازمان شهرداری‌ها و ۸۲ تن از سوی راه و شهرسازی به شهرداری تخصیص یافت و معابر بافت‌های فرسوده آسفالت شد. تمام معابر بافت فرسوده شهر آسفالت شده است و معبر خاکی در این محلات نداریم.

به گزارش ایمنا، شهر خور با ۸۲۰۰ نفر جمعیت در مرکز شهرستان خوروبیابانک استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر 668032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.